مسکو: واشینگتن دیپلمات های روس را تحت فشار قرار داده است

روسیه اعلام کرد: پلیس فدرال در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دیپلمات های روس مقیم این کشور را تحت فشار قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه در بیانیه فیس بوکی روز دوشنبه خود با اشاره به انواع ادعاهای آمریکا علیه روسیه از جمله حمله هکرهای تحت حمایت کرملین به سامانه های رایانه ای آمریکایی نوشت: اقدامات ضد روسی آمریکا به دیپلمات های روس مقیم این کشور رسیده و آنها تحت فشار و ترس و ارعاب قرار گرفته اند.

وی در بیانیه خود به توصیه اکید وزارت امور خارجه آمریکا به دیپلمات های روس مقیم این کشور برای خودداری از نزدیک شدن به حوزه های رای گیری اشاره کرد و نوشت: مقام های برخی ایالت های آمریکا دیپلمات های روس را که در حوزه های رای گیری این کشور حضور یابند تهدید به تعقیب قانونی کرده اند.

زاخارووا نوشته است: اما در روزهای پایان هفته گذشته (روزهای شنبه و یکشنبه) حوادثی رخ داد که بی سابقه بود و واشنگتن برای فشار به دیپلمات های روس به سازمان های اطلاعاتی متوسل شد.

وی ادامه داد: ماموران اف بی آی در چند مورد آشکارا دیپلمات های روس را تهدید کرده و به عنوان مثال در هیوستون مرکز ایالت تگزاس، ماموران با بستن جاده خودرو حامل سرکنسولگری روسیه را متوقف و به وی هشدار دادند که به حوزه های رای گیری نزدیک نشود.

زاخارووا افزود: ماموران آمریکایی به دیپلمات های روس هشدار دادند که نه تنها نمی توانند به محدوده حوزه های رای گیری نزدیک شوند بلکه حتی حق فکر کردن در مورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را هم ندارند.

وی خاطرنشان کرد: سفارت روسیه در واشنگتن، در نامه رسمی، وزارت امورخارجه آمریکا را از این حادثه آگاه کرد.

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه گفت: این سئوال پیش می آید که یک دیپلمات خارجی در حوزه های رای گیری آمریکا چه چیزی را ممکن است ببیند که ماموران اطلاعاتی وارد عمل شده اند و به چه علت اف بی آی بر روند برگزاری انتخابات این کشور نظارت می کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار