اهواز؛

بی توجهی به برگزاری جلسات شورای قرآن در خوزستان

سازمان تبلیغات از سال ۸۶ تاکنون ۱۸۰ مؤسسه را به ثبت رسانده ولی حتی رئیس اتحادیه در جلسه دعوت نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان صبح امروز شنبه در جلسه شورای قرآن استان خوزستان گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی قرآن ما ناظر مالی به اعتبارات هستیم ولی ما نسبت به شفاف نبودن همان اعتبار اختصاصی ناچیز هم اعتراض داریم.

حجت الاسلام محمدحسین بلک اظهار کرد: در جلسات فراوانی شرکت می کنیم ولی اعتقاد من این است که چون قرآن حقیقت زنده ای دارد بنابراین جلسات قرآنی باید با صراحت و واقعیت برگزار شود.

وی افزود: جلسات شورای قرآن استان خوزستان تشکیل نشده و کسی به علت این مسئله نمی پردازد. برای خوزستان اعتبار حداقلی از سال ۹۳ در نظر گرفته و سال ۹۴ به ما پرداخت شد و برای همین نیز مؤسسات نسبت به این مسئله خیلی بدبین هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان اضافه کرد: سازمان تبلیغات از سال ۸۶ تاکنون ۱۸۰ مؤسسه را به ثبت رسانده ولی حتی رئیس اتحادیه در جلسه دعوت نشده است. بر اساس مصوبه شورای عالی قرآن ما ناظر مالی به اعتبارات هستیم ولی ما نسبت به شفاف نبودن همان اعتبار اختصاصی کم هم اعتراض داریم.

حجت الاسلام بلک گفت: مردم در محروم ترین نقاط این شهر مؤسسات قرآنی به روز را در خانه های خود راه اندازی کرده اند. رئیس اتحادیه قرآنی ۱۸۰ مؤسسه قرآنی وقتی در جلسه نباشد باعث انتقال ناخشنودی به سایر افراد است و دبیرخانه باید به این مسئله توجه کند.

وی ادامه داد: اگر بنا است پولی از اعتبارات در نظر گرفته شده را به ما بدهند، نیازی نداریم و حتی معادل همان پول را نیز تقدیم می کنیم و همه آن را به مؤسسات قرآنی پرداخت کنید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان عنوان کرد: طرح جامع قرآنی هشت سال در خوزستان مطرح است و چون نقشه راه نداریم فقط جلسات بی نتیجه را برگزار می کنیم. این سازمان به عنوان دستگاه مقدم از برنامه های قرآنی از ابتدا حضور داشته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر با یک سری مؤسسات مردمی مواجه هستیم که کار را بهتر از ما پیش می برند و حتی بیشتر از ما از نظر مالی و زمانی هزینه کرده اند.

حجت الاسلام بلک افزود: وضعیت مطلوب و خوبی در خوزستان نداریم، هر چند به لحاظ وجود لحن عرب زمینه پیشرفت داریم ولی باید قله سازی کنیم.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.