الاخبار: جبهه‌النصره، مصمم به بیرون راندن داعش از عرسال و قلمون

روزنامه لبنانی الاخبار گزارش داد جبهه‌النصره تصمیم گرفته است به حضور گروه تروریستی داعش در عرسال و قلمون پایان دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه لبنانی الاخبار اعلام کرد: گروه تروریستی جبهه‌النصره  تصمیم گرفته داعش را از منطقه عرسال و قلمون بیرون کند.

به گزارش این روزنامه، اعدام ابوبکر رقاوی، مسئول تیم ترور گروه داعش در قلمون سوریه، در چارچوب بیرون راندن این گروه از این منطقه بوده است.

در این گزارش آمده است: اطلاعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد شیخ مصطفی حجیری، ملقب به "ابوطاقیه" که در فهرست ترورهای داعش بود نقش مهمی در جنبش تسفیه گروه تروریستی داعش در این منطقه داشته است.

درگیری‌های میان دو گروه جبهه‌النصره و داعش ازدو هفته پیش و با فرمان ابومالک تلی، امیر جبهه‌النصره در قلمون، و پس از افزایش یافتن ترورهای عناصر جبهه‌النصره از سوی داعش آغاز شد.

بنابر گزارش منابعی، این جنبش، همچنین منطقه "میرا" که تحت سیطره داعش است را در بر خواهد گرفت.

نیمه شب شنبه جسد ابوبکر رقاوی، سرکرده امنیتی داعش، در عرسال کشف شد که نشان می‌داد وی با شلیک گلوله به هلاکت رسیده است. و اطلاعات امنیتی تاکید می‌کند که جبهه النصره پس از تصمیم‌گیری در سطح سران خود، اقدام به این کار کرده‌ است.

ابوبکر رقاوی (حسین حمد علی)، که پس از انتقال جسدش به بیمارستان رحمت شناسایی شد، منتسب به شهر رقه سوریه است. وی مسئول تیم ترورهای گروه داعش بوده  و به بهانه‌های مختلف اهالی منطقه عرسال را ترور می‌کرده است.

بر اساس منابع امنیتی، رقاوی، ملقب به "ابو هاجر" علاوه بر اعدام زاهر عزالدین، عضو امنیت ملی در مقابل خانواده‌اش، در سال 2015 مقر هیئت علمای مسلمان در عرسال را بمب گذاری کرد. 

بنابر گزارش روزنامه الاخبار لبنان، جبهه النصره با نفوذ در میان عناصر داعش و فردی ملقب به "ابو داوود" توانستند برای ترور رقاوی برنامه‌ریزی کنند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار