همدان؛

انتقال 32 هزار برگ سند تاریخ آموزش و پرورش به مرکز اسناد غرب کشور

32 هزار برگ از اسناد با ارزش تاریخی،به منظور انجام امور آرشیوی و نگهداری مطلوب و ثبت در ارشیو ملی ایران به مرکز اسناد غرب کشور به مرکزیت همدان منتقل شد.

انتقال 32 هزار برگ سند تاریخ آموزش و پرورش به مرکز اسناد غرب کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه ی غرب کشور گفت:این اسناد با ارزش بخشی از تاریخ آموزش و پرورش همدان و حاوی اطلاعات بسیار مهم از سوابق علمی و آموزشی پیشکسوتان تعلیم و تربیت در همدان و تحولات و دستورالعمل های اداری در دهه های گذشته است.

وی افزود: این اسناد شامل 32 هزار برگ سند تاریخی مربوط به سال های 1307 لغایت 1352 هجری شمسی و با موضوع پرونده ی پرسنلی مدیران ودبیران آموزش و پرورش همدان ،پرونده های استخدامی ،گزارش وضعیت دبیران و معلمان ،دستور العمل های اداری و استخدامی ،مراحل و اطلاعات تبدیل وضعیت کارکنان و مربیان و مکاتبات اداری پیرامون موضوعات آموزشی و مدیریتی است.

علیرضا تکلو با قدردانی از قشمی مدیر گنجینه آموزش و پرورش همدان و مساعدت و همکاری مدیرکل آموزش و پرورش استان و روسای مناطق ،برای همکاری در انتقال اسناد تاریخی از آموزش و پرورش به مرکز اسناد غرب کشور تصریح کرد:این اقدام مجموعه ی آموزش و پرورش همدان ، ناشی از نگاه عمیق و علمی به نگهداری اسناد و توجه به ضرورت نگهداری تخصصی از اسناد تاریخی است که باید الگوی سایر دستگاه ها و ادارات دولتی و غیردولتی قرار گیرد.

وی اضافه کرد:به همت هر دو مجموعه ، بررسی و انتقال اسناد تاریخی آموزش و پرورش همدان از مدتی قبل آغاز و تا انتقال همه اسناد با ارزش تاریخی ادامه خواهد داشت و در صورت حمایت اداره کل آموزش و پرورش استان و همکاری روسای ادارات شهرستان ها ، این عملیات در سایر شهرستان های استان نیز به اجرا گذاشته خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: روند اجرای این اقدام و نتیجه ی حاصل شده در پایان کار همراه با گزارش مکتوب ، به حضور استاندار و فرماندار همدان و از طریق سازمان مرکزی به حضور وزیر آموزش و پرورش ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/ ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار