احتمال حذف کرسی جرمی کوربین در مجلس عوام

منابع انگلیسی از احتمال حذف کرسی منطقه 'ایزلینگتون نورث' براساس طرح جدید اصلاح حوزه های انتخابیه در بریتانیا خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نوشته روزنامه گاردین در صورتی که طرح جدید «کمیسون حوزه های انتخابی مجلس عوام» به اجرا گذاشته شود، حوزه انتخابیه 'ایزلینگتون نورث ' حذف و جرمی کوربین رهبر کنونی حزب کارگر و نماینده این حوزه بایستی دوباره در انتخابات میان دوره ای شرکت و برای ورود به مجلس رای بیاورد.

در همین حال یک منبع آگاه از حزب کارگر گفت: هیچ دلیلی وجود ندارد که جرمی کوربین در انتخابات میان دوره ای شرکت نکند.

بر اساس طرح جدید دولت انگلیس، قرار است شمار کرسی های مجلس عوام از 650 حوزه انتخابی به 600 حوزه تعدیل پیدا کند.

نقشه جدید حوزه های انتخابیه مجلس عوام قرار است فردا (سه شنبه) از سوی کمسیسون حوزه های انتخابی اعلام شود. منابع انگلیسی پیش بینی می کنند که حزب کارگر بیشترین تغییرات را متحمل خواهد شد.

در صورت انجام اصلاحات در حوزه های انتخابیه در بریتانیا (شامل انگلیس، ولز، ایرلندشمالی و اسکاتلند)، شمار کرسی های حزب کارگر که دومین حزب بزرگ انگلیس بعد از حزب محافظه کار است، تا 30 کرسی کاهش می یابد و این درحالی است که این کاهش برای حزب محافظه کار حداکثر در حدود 15 کرسی خواهد بود.

در حال حاضر در مجلس عوام، حزب محافظه کار، 330 کرسی، حزب کارگر 230 کرسی، حزب ملی اسکاتلند، 54 کرسی و حزب لیبرال دمکرات هشت کرسی دارند. جرمی کوربین از ژوئن سال 1983 نماینده منطقه ایزلینگتون نورث بوده است.

احتمال حذف حوزه انتخابیه ' ایزلینگتون نورث' در حالی مطرح می شود که نتایج نظرسنجی اخیر موسسه 'یوگو'، حاکی از پیروزی قاطع 'جرمی کوربین' در انتخابات رهبری حزب کارگر انگلیس است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی که به سفارش تایمز صورت گرفته و در همین روزنامه نیز منتشر شد، جرمی کوربین در انتخابات رهبری حزب کارگر 62 درصد آرا و تنها رقیبش 'اون اسمیت ' 38 درصد از آرا را به دست خواهند آورند.

جرمی کوربین در انتخابات رهبری حزب کارگر در سال گذشته میلادی توانسته بود، 59 درصد از آرا را به دست آورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار