یاسوج؛

کاهش آسیب های اجتماعی باعمل به قانون

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: عمل کردن صحیح به قوانین و نظارت مناسب بر نحوه اجرای آنها منجر به کاهش انواع چالش ها و آسیب های اجتماعی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مسعود پزشکیان در نشست با جمعی از خبرنگاران شهرستان گچساران که در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: بخش عمده ای از چالش ها و آسیب های اجتماعی موجود در جامعه به دلیل اشکال در وضع قوانین است.

وی بیان کرد: برخی قوانین دچار روزمرگی هستند که نتیجه نگاه گذشتگان بوده و همین امر نیز موجب برخی کاستی ها در قوانین شده است.

پزشکیان اظهار کرد: رفع چالش ها و آسیب های اجتماعی مستلزم نگاه علمی و تمرکز بر مسائل کلی به جای دیدگاه و تفکر فردی است.

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تبریک روز خبرنگار، گفت: اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و تنویر افکار عمومی دارای اهمیت چشمگیری است.

علی مطهری افزود: صداقت و امانتداری از اصول مهم کار خبری است که باید به طور کامل از سوی خبرنگاران رعایت شود.

وی بر لزوم دقت هر چه بیشتر خبرنگاران در اطلاع رسانی و انتشار اخبار و رویدادها تاکید کرد.

مطهری بیان کرد: رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی نقش اثرگذار و غیر قابل انکاری در جامعه دارد.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، گفت: بیکاری یکی از مهمترین مشکلات کنونی ایران اسلامی است و پیش بینی می شود که تا دو سال آینده حدود پنج میلیون نفر دانش آموخته دانشگاهی بیکار در کشور وجود داشته باشد.

غلامرضا تاجگردون با اشاره به ترویج روزافزون فرهنگ نادرست گرایش به مشاغل دولتی در کشور، افزود: تعداد کارکنان دولت هم اکنون حدود دو میلیون نفر است و امکان بکارگیری نیروهای جدید در دستگاه های اجرایی کشور نیز وجود ندارد.

وی بیان کرد: دانش آموختگان دانشگاهی کشور باید مهارت فنی و حرفه ای داشته باشند زیرا در این صورت بهتر و سریعتر می توانند مشغول به کار شوند.

تاجگردون اظهار کرد: رواج دیدگاه و تفکر یادگیری مهارت های فنی و حرفه ای موجب مهار معضل بیکاری و کاهش نرخ آن در کشور خواهد شد.

20 نفر از خبرنگاران آقا و خانم شهرستان گچساران در قالب اردوی سه روزه از صحن علنی مجلس شورای اسلامی بازدید کردند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.