دستیاران دبیر پارلمان ترکیه برکنار شدند/ شمار افسران ارشد بازداشت شده به 118 نفر رسید

در ادامه روند برکناری‌ها در ترکیه، دستیاران دبیر پارلمان این کشور عزل شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری گزارش داد: دستیاران دبیر پارلمان ترکیه در ادامه تحقیقات درباره کودتا برکنار شدند.

شبکه تلویزیونی العربیه نیز لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد شمار افسران ارشد بازداشت شده در ترکیه به صد و هجده نفر افزایش یافت.

بامداد شنبه (26 تیر،) گروهی از نیروهای ارتش به همراه ادوات نظامی در استانبول و آنکارا وارد خیابان‌ها شدند و اعلام کردند کنترل امور را در دست گرفته‌اند.

کودتاچیان همچنین کنترل فرودگاه آتاتورک استانبول، ساختمان پارلمان در آنکارا و همچنین تعدادی از دفاتر شبکه های تلویزیونی و رادیویی را در اختیار گرفتند.

در پی این اقدام، اردوغان حامیان خود را به حضور در خیابان‌ها فراخواند و کودتای نظامیان ترکیه پس از چند ساعت با حضور گسترده مردم در خیابان‌ها و سرکوب نیروهای کودتاچی از سوی نیروهای امنیتی نافرجام ماند.

بن‌علی ییلدریم، نخست وزیر ترکیه، روز دوشنبه (28 تیر) اعلام کرد در کودتای نافرجام این کشور 232 نفر از جمله 208 غیرنظامی و طرفدار دولت ترکیه و 24 کودتاچی کشته شده اند.

این در حالی است که وزارت خارجه ترکیه روز یکشنبه اعلام کرده بود، شمار تلفات کودتای نافرجام این کشور به 290 نفر رسیده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار