کرمانشاه؛

نیازمندی دانشگاه ترکیه به تجارب علمی دانشگاه رازی

نماینده دانشگاه ازمیر ترکیه گفت : به تجارب و علم دانشگاه رازی کرمانشاهدر حوزه شیمی نیازمندیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ دکتر مورات عسکر نماینده و رییس هیات اعزامی از دانشگاه ازمیر ترکیه به کرمانشاه با بیان اینکه در کشور ترکیه دو نوع دانشگاه دولتی و وقفی وجود دارد، اظهار کرد: در این کشور دانشگاه خصوصی وجود ندارد.

مورات عسکر گفت: دانشگاه ازمیر ترکیه یکی از دانشگاه‌های برتر این کشور است که در سطح دانشکده های مختلفی فعالیت می کند و تدریس در تمامی دانشکده‌های دانشگاه ازمیر ترکیه به زبان انگلیسی انجام می‌شود.

عسکر گفت: دانشگاه ازمیر ترکیه بیش از 15 سال قدمت داشته و در حال حاضر 8500 دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه ازمیر ترکیه دارای 360 عضو هیات علمی است، یادآور شد: بیش از 850 فارغ التحصیل این دانشگاه در سطح کشورهای مختلف دنیا مشغول کار و فعالیت تحصصی هستند.

این مقام مسئول در دانشگاه ازمیر ترکیه گفت: کار تبادل استاد و دانشجو در سطح دانشگاه های ترکیه همواره انجام می شود، بگونه ای که در هر ترم تحصیلی 150 دانشجو از این دانشگاه بین دانشگاه های مختلف کشور و حتی خارج از کشور تبادل می شوند.

 استاد دانشگاه ازمیر ترکیه اظهارکرد: اتاق بازرگانی، تکنوپارک و خود مدیریت دانشگاه سه پایه اصلی و زیر ساخت توسعه دانشگاه ازمیر ترکیه هستند.

وی تاکید کرد: تکنوپارک دانشگاه ازمیر ترکیه از معتبرترین تکنوپارک‌های دانشگاهی در سطح کشور ترکیه است.

نماینده دانشگاه ازمیر ترکیه گفت: به تجارب و علم دانشگاه رازی کرمانشاه در حوزه شیمی نیازمندیم و بسیار علاقمندیم که در این حوزه همکاری‌های مشترکی داشته باشیم.

وی اظهارکرد: یقینا انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک با دانشگاه رازی منجر خواهد شد که دو دانشگاه با یکدیگر ارتباطات مشترک بیشتری برقرار کنند و ما در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار