تجمع اعتراضی هنرمندان در پی واگذاری موزه هنرهای معاصر+ عکس

بعد از ظهر امروز گروهی از هنرمندان و انجمن‌های هنری در اعتراض به خصوصی شدن موزه هنرهای معاصر اعتراض خود را اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در پی اخبار منتشر شده مبنی بر واگذاری موزه هنرهای معاصر به بنیاد رودکی بعد از ظهر امروز گروهی از هنرمندان و منتقدان به این خبر مقابل موزه تجمع کردند. در طول این تجمع فریبا مظفری رئیس انجمن نقاشان ایران طی صحبت‌های خود از مسئولان دولتی و ارشاد خواستار روشن سازی وضعیت این موزه شد.
 
وی همچنین با انتقاد به واگذاری موزه به بخش خصوصی خواستار تشکیل جلسه‌ای همراه با مسئولان و رسانه‌ها شد تا در آن جزئیات این طرح و عواقب و تاثیراتش بررسی شود.
 
مجید ملانوروزی رئیس کل هنرهای تجسمی و مدیر این موزه با حضور در تجمع هنرمندان در جمع خبرنگاران عنوان کرد: من خود را مخاطب این گزارش و انتقادها نمی‌دانم و از همه مردم، هنرمندان و رسانه‌هایی که با انعکاس این خبر به حفظ موزه کمک کرده‌اند سپاسگزارم چرا که همه این عوامل موجب حفظ موزه می‌شود.

تجمع اعتراضی هنرمندان در پی واگذاری موزه هنرهای معاصر+ عکس 

وی ادامه داد: همان طور که گفتم من مخاطب این بحث نیستم چرا که طی بازرسی‌هایی که انجام شد مقرر شد که درآمدهای حاصله از موزه به خزانه دولت واریز شود در صورتی که پیش از این چنین قانونی نبود. این بحث نادرستی بود که مطرح شد و مسئولین مرتبط باید پاسخگو باشند. 

ملانوروزی اضافه کرد: موضوع دیگری که در این راستا مطرح شد این بود که فرهنگسرای نیاوران، موسسه صبا مانند تالار وحدت به بنیاد رودکی اضافه شوند و این صحبتی بود که در مورد موزه مطرح شد و در پی آن نامه‌ای نوشتیم که انجام این کار اساسا امکان‌پذیر نیست و انتشار این اخبار در رسانه‌ها و مطبوعات موجب شد تا حرف ما نیز زودتر به گوش متولیان این امر برسد. چرا که انتقال چنین موزه و گنجینه‌ای به بحث خصوصی بدون برنامه‌ریزی امکان‌پذیر نیست و من در اینجا اعلام می‌کنم که مطبوعات و شما نقش بسزایی در حفظ و صیانت از موزه و گنجینه آن داریم.
 
مدیر موزه هنرهای معاصر در پاسخ به سوال یکی از حاضران مبنی بر نشان ندادن گنجینه بیان کرد: اگر اثری با قوانین کشوری در تناقض باشد قطعا به آن اجازه نمایش و دیده شدن نمی‌دهیم اما در حال حاضر از تمامی آثار موجود در گنجینه عکس برداری شده و در حال آماده سازی در چند جلد در یک کتاب می‌باشد.

تجمع اعتراضی هنرمندان در پی واگذاری موزه هنرهای معاصر+ عکس 

وی همچنین در خصوص اظهارات معاون وزیر ارشاد مبنی بر واگذاری موزه به بخش خصوصی اظهار کرد: من بعید می‌دانم که این حرف وزیر باشد و باید جزئیات بیشتر را در خصوص این امر از خودشان جویا شویم.
 
گفتنی است؛ در این تجمع انجمن‌های گوناگونی چون نقاشان، مجسمه‌سازان، تصویرگران و انجمن علمی نقاشی دانشگاه هنر حضور داشتند و خواستار مشخص شدن وضعیت موزه هنرهای معاصر و جلوگیری از واگذاری آن به بخش خصوصی شدند.
 

برای دیدن عکس‌های جدید اینجا کلیک کنید


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار