لاریجانی در آیین رونمایی از کتابهای «حقوق و زندگی»:

آزادی رسانه‌ها رکن جلوبرنده نظام است

رئیس مجلس گفت: آزادی رسانه‌ها رکن جلوبرنده نظام است.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین رونمایی از مجموعه کتابهای «حقوق و زندگی» محسن اسماعیلی عضو حقوقدان شورای نگهبان که عصر امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهارداشت: امیدواریم این گونه محافل باعث شود تا نویسندگان در مسائل حقوقی به مسائل مربوط به حقوق شهروندان هم علاقه بیشتری نشان دهند.

رئیس مجلس با اشاره به فرارسیدن ایام الله دهه فجر گفت: 37 سال پیش حادثه بزرگی در ایران رخ داد که یکی از مسائل مهم آن توجه به حقوق مردم بود چرا که به  این موضوع در زمان پهلوی توجه نمی‌شد.

لاریجانی افزود: توجه نکردن به حقوق ملت آن هم در همه ابعاد یکی از مشکلات حکومت شاه در کشور بود، حتی مجالسی که در آن زمان وجود داشت هم کارکردی نداشتند تا از حقوق ملت دفاع کنند.

وی افزود: بنده معتقدم حتی نمایندگانی که در زمان شاه به مجلس راه می‌یافتند تنها دغدغه‌های شاه را به صورت قانون در می‌آوردند.

رئیس مجلس با بیان اینکه حقوق ملت از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه کرد، افزود: یکی از عوامل سقوط شاه همین بود که شاه خود را نماینده ملت نمی‌دانست و سازمان امنیت در کشور حکومت می‌کرد که قائل به نوکری مردم نبود.

لاریجانی با بیان اینکه امام(ره) شرایط کشور را در انقلاب وارونه و تاکید کردند که همیشه باید تابع قانون باشیم، افزود: امام(ره) همواره می گفتند که مجلس در راس امور است و همه بخشهای کشور از رهبری تا بخشهای دیگر با نظر ملت تعیین می‌شوند که این تعبیر، تعبیر زیربنایی بود.

لاریجانی در ادامه تاکید کرد: امروز مردم خود را با نمایندگان یکی می‌دانند که این نگرش دستاورد بزرگی است.

لاریجانی با بیان اینکه حقوق مردم باید به خوبی تشریح شود، گفت: هرچه مردم به حقوق خود آگاه‌تر باشند راحت‌تر زندگی می‌کنند، اساس تدوین قوانین برای آن است که مردم راحت‌تر زندگی کرده و شرایط کشور بهتر شود.

لاریجانی در ادامه با اشاره به موضوع یکی از کتابهای محسن اسماعیلی در باب حقوق رسانه گفت: معتقدم این گونه کتابها مفید است، چون اینکه رسانه‌ها بتوانند با قدرت در کشور عمل کنند کار مهمی است.

لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: آقای اسماعیلی همواره با مرحوم حاج آقا تهرانی مانوس بود و امروزه در شورای نگهبان به عنوان حقوقدان به بسیاری از مسائل واقف است و در مجلس هم بنده با وی همکاری زیادی داشتم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار