با موافقت نمایندگان:

ماده مربوط به همکاری دستگاه‌ها در ایجاد پایگاه بسیج به کمیسیون امنیت ملی ارجاع شد

نمایندگان ماده 2 طرح تقویت بسیج مستضعفین را برای بررسی بیشتر به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارجاع دادند.

ماده مربوط به همکاری دستگاه‌ها در ایجاد پایگاه بسیج به کمیسیون امنیت ملی ارجاع شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در جلسه علنی امروز در ادامه بررسی جزئیات طرح تقویت بسیج مستضعفین ماده 2 طرح مذکور را با پیشنهاد محمدحسن فرهنگی به کمیسیون مربوطه ارجاع دادند.

براین اساس ماده 2 طرح تقویت بسیج مستضعفین تصریح می‌کند: در راستای ایفای وظایف سازمان بسیج مستضعفین، رده‌های مقاومت بسیج در سراسر کشور شامل شهرها، بخش‌ها، شهرک‌های مسکونی و مجتمع‌های تجاری، روستاها، مساجد و محلات، وزارتخانه‌ها، ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مراکز علمی، فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها و مراکز ورزشی ایجاد می‌شود. کلیه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی موظف به همکاری می‌باشند.

تبصره1- در کلیه کارخانه‌ها، کارگاه‌‌ها، موسسات و شرکت‌های تولیدی و خدماتی، پایگاه‌های مقاومت بسیج تشکیل می‌شود.

تبصره2- کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8/7/1386 نسبت به راه اندازی رده‌های مقاومت و اجرای برنامه‌های بسیج، همکاری و اقدامات لازم را برای تأمین مکان، تجهیزات نیروهای انسانی با استفاده از امکانات موجود، معمول دارند.

لازم به ذکر است احمد توکلی در مخالفت با تصویب ماده 2 طرح مذکور گفت: این ماده بار مالی داشته و مطابق با اصل 75 است و می‌تواند برای دستگاه‌های اجرایی تکلیف تعیین کرده و اجرای این تکالیف هزینه‌هایی را داشته باشد.

توکلی در ادامه گفت: معتقدم این ماده واحده باید به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شود تا با بررسی‌های دقیق‌تر مورد مخالفت شورای نگهبان قرار نگیرد.

همچنین علی مطهری در ادامه رسیدگی به این ماده واحده به حذف گزینه شهرک‌های مسکونی و مجتمع‌های تجاری اشاره داشت که نهایتا این طرح با پیشنهاد محمدحسن فرهنگی به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شد.

انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار