معتادان آمریکا، قربانی کدام ماده مخدر می‌شوند؟/ شیب تند مرگ جوانان در سال 2014

بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت مصرف بیش از حد مواد مخدر علت مرگ بیشتر کسانی است که سال گذشته در آمریکا جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تنها در سال گذشته در ایالت‌های مختلف آمریکا بیش از 47 هزار نفر بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر جان باخته‌اند که این رقم نزدیک به دو برابر آمار ثبت شده سال قبل "2012" بوده است.

مسئولان سازمان جهانی مرکز کنترل پیشگیری بیماری(CDC) نسبت به افزایش نرخ مرگ میر در میان افراد بر اثر سوء مصرف انواع مواد مخدر به خانواده‌ها هشدار دادند.

هشدار سازمان بهداشت جهانی/هزاران نفر قربانی سوء مصرف مواد مخدر

به گفته مقامات جهانی بهداشت، بیشتر قربانیان در ایالت‌های متحده در نتیجه مصرف بیش از حد مسکن‌ها و مصرف هروئین بوده است.

بنابراین گزارش مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر در سال گذشته حدود 1.5 برابر بیشتر از تلفات تصادف با خودرو بوده است.

"تام فریدن" مدیر عامل "CDC” گفت: افزایش تعداد مرگ ناشی از سوء مصرف مواد مخدر نگران کننده است.

مواد مخدر یک معضل فراگیر و ویرانگر خانواده‌ها و جوامع به ویژه در آمریکا شده است برای نجات و جلوگیری از این روند ما باید در جلوگیری از اعتیاد و ارائه پشتیبانی و درمان کسانی که از اختلالات مواد افیونی رنج می‌برند، کمک کنیم.

مصرف بیش از حد مواد مخدر در ایالت متحده آمریکا و دیگر کشورهای قاره آمریکا تقریبا در سال‌های 2000 تا 2014 بیش از نیم میلیون نفر را به آغوش مرگ سپرده که همین امر نشان دهنده سه برابر شدن نرخ مرگ و میر ناشی از سوء مصرف مواد است.

*هروئین-قرض

به گفته "CDC” دو گرایش متمایز، اما مرتبط در داده‌ها قابل مشاهده هستند، نخست افزایش مرگ و میر افرادی که دارای 15 سال به بالا نتیجه سوء مصرف مسکن تجویز شده و مورد بعد افزایش مرگ و میر در نتیجه سوء مصرف هروئین است. قرص مسکن و هروئین به صورت مشابه بر روی بدن تاثیر می‌گذارند و در واقع زمانی که برای درمان و ترک اعتیاد  فردی از مسکن‌ها استفاده می‌شود سوء مصرف مسکن در این دوره همان تاثیر مخربی را دارد که یک فرد در نتیجه سوء مصرف هروئین برایش ایجاد می‌شود که در هر دو مورد منجر به مرگ فرد خواهد شد.

در واقع فرار از دنیای واقعی و تحقق نیافتن خواسته‌های فردی منجر به هدایت افراد در مسیر مصرف مواد مخدر می‌شود که ارزان و قابل دسترسی بودن مواد مخدر از جمله هروئین در بین افراد آنان را زودتر در سراشیبی مرگ قرار می‌دهد.

هشدار سازمان بهداشت جهانی/هزاران نفر قربانی سوء مصرف مواد مخدر

معمولا در درمان اعتیاد از تجویز داروهایی نظیر اکسی کرون و هیدرو کرون استفاده می‌شود که مصرف بیش از حد این داروها در میان افراد در حال درمان منجر به مرگ آن‌ها خواهد شد.از این رو بنابر  آمار اعلام شده از جانب این سازمان 9 درصد از مرگ میرهای این افراد را شامل می‌شود که حدود 813 مورد مرگ را در سال 2013-2014 به خود اختصاص داده است.

همچنین در این گزارش در تفکیک جنسیتی و نژادی میزان مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد در بین زنان و مردان، در سفید پوشان غیر اسپانیایی و سیاه پوشان و در بزرگسالان و همه گروه‌های سنی را اعلام کرده است.

بنابر بررسی‌های سه گانه انجام شده از سال 2010 تاکنون مرگ و میر ناشی از هروئین در سال 2014 به شدت افزایش یافته است و بنابر اطلاعات موجود میزان آن در سال‌های آتی نیز رو به افزایش خواهد بود.

مخدری که فنتانیل نام دارد و همانند دیگر مواد مخدر غیر قانونی ساخته می‌شود گاهی در ساخت و تولید هروئین از این ماده استفاده می‌شود که منجر به قوی‌تر شدن آثار مخرب به هروئین شده و به گفته این سازمان مسئول مرگ هزار نفر در سال است.

به گفته مقامات بهداشتی آمریکا ترویج شیوه تجویز مواد مخدر به صورت آگاهانه در میان پزشکان راهی برای جلوگیری از افزایش این روند است که با بهبود شیوه درمانی در مراکز ترک اعتیاد به کار خواهد رفت.

همچنین برنامه‌هایی نیز در مراکز پزشکی برای افزایش استفاده از نالوکسان که نوعی پادزهر در درمان و احیای کسی که به تازگی مصرف بیش از حد داشته به کار برده می‌شود ،وجود دارد.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار