تخلیه ساختمان دادگستری بلژیک در پی دریافت هشدارهای امنیتی

نگرانی درباره حمله تروریستی احتمالی منجر به تخلیه ساختمان دادگستری شهر "نمور" بلژیک شد.

تخلیه ساختمان دادگستری بلژیک در پی دریافت هشدارهای امنیتی
به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، نگرانی از انفجار بمب در شهر "نمور" بلژیک که در جنوب شرق بروکسل قرار دارد، منجر به تخلیه دادگاه اصلی و تعطیلی مدارس این شهر شد. طبق اعلام پلیس بلژیک، اکنون اوضاع این شهر دوباره به وضع عادی بازگشته است و نیروهای امنیتی نیز هیچ گونه مواد منفجره در ساختمان دادگاه پیدا نکردند.

 این حادثه در شرایطی رخ می دهد که وزرای کشور و دادگستری همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای نشست فوق العاده در شهر بروکسل گردآمده اند تا درباره تدابیر جدید برای مبارزه با تهدید تروریسم در اتحادیه اروپا گفتگو کنند. آنها همچنین درباره شیوه های تقویت امنیت در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا بحث و تبادل نظر خواهند کرد. 

خبرنگار شبکه از بروکسل گزارش داد بعد از حملات تروریستی پاریس، روشن شد که برخی از مظنونان تحت تعقیب در بلژیک که برای آنها حکم بازداشت بین المللی نیز صادر شده بود، توانسته بودند دوباره وارد اروپا شوند و در آن شب هولناک به شهروندان عادی در پاریس، حمله کرده یا عملیات انتحاری انجام دادند. 

پلیس بلژیک همچنین روز پنجشنبه در عملیات ضربتی خود در بروکسل، دستکم نه نفر را در ارتباط با حملات تروریستی پاریس بازداشت کرد. نیروهای امنیتی همچنین سرگرم تحقیقات درباره خانواده و همراهان یکی از عوامل بمبگذاری انتحاری در پاریس هستند که «بلال حادفی» نام دارد. حادفی یکی از کسانی است که برای او، حکم جلب بین المللی صادر شده بود. گفته می شود حادفی از اوایل سال 2015 میلادی، داخل سوریه بوده است تا اینکه هفته گذشته جلیقه انفجاری همراه خود را در پاریس منفجر کرد. 

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار