افتتاح اولین موزه برده‌داری نوین در قطر

روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور نوشت: اولین موزه برده‌داری نوین در "دوحه" قطر افتتاح شد.

افتتاح اولین موزه برده‌داری نوین در قطر
به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور نوشت:‌ در درگاه یک خانه قدیمی در قطر، جمله‌ای از آبراهام لینکلن، رئیس جمهوری اسبق آمریکا نقش بسته است که گفته بود: اگر برده داری، کار اشتباهی نیست، پس هیچ چیز اشتباهی وجود ندارد. 

خانه بن جلمود در دوحه، که اولین موزه برای تمرکز بر برده‌داری در جهان عرب است افتتاح می شود، در حالی که این کشور عرب گاهی از سوی گروه های حقوق بشری به برده‌داری نوین کارگران مهاجر قبل از برگزاری مراسم جام جهانی در سال 2022، مواجه است. 

قطره بهره کشی و برده‌داری یا آزار و اذیت کارگران را رد کرده و می گوید که این کشور اصلاحات اقتصادی را اجرا کرده است. خود این موزه با بودجه دولت به راه افتاده است و ماه گذشته شیخ موزه، مادر امیر فعلی قطر آن را افتتاح کرد.

حافظ عبدالله، مدیر این موزه می گوید: قطر به سرعت در حال توسعه است. ما می خواستیم ببینیم که مسائل چطور تغییر می کند و این که قطر تا چه حد تحت تاثیر بردگی است و این که بردگان چگونه داخل اجتماع می شوند. 

برده‌داری در قطر در سال 1952 ملغی شد و جمعیت این کشور و کشورهای دیگر عرب حاشیه خلیج فارس،‌ ترکیبی از نوادگان بردگان آفریقایی و اعرابی است که آنها را خرید و فروش می کردند. 
این موزه که یک خانه سفیدرنگی است که در حیاط آن جمعیتی از بردگان شرق آفریقا دیده می شود که منتظر هستند تا فروخته شوند،‌نکته قابل تاملی در گذشته این کشور در کنار آسمانخراش های موجود در این کشور است که رو به آینده دارند. 

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار