تهدیدات سایبری علیه آمریکا کدام هستند؟

یکی از نگران های آمریکا حملات سایبری از سوی چهار کشور ایران، کره شمالی، روسیه و چین است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، از زمین و هوا و فضا و دریا که بگذریم، این روزها حوزه جدیدی از نبرد بنام فضای سایبری جای خودش رو در ادبیات نظامی و راهبرد کشورها باز کرده است. نبردی که سلاحش رایانه ها، شبکه ها و اینترنتی است که هر روز با آن سر و کار داریم.   جنگ سایبری به نوعی از نبرد اطلاق می‌گردد که طرفین جنگ در آن از رایانه و شبکه‌های رایانه‌ای به عنوان ابزار استفاده کرده و نبرد را در فضای مجازی جاری می‌سازند.

تهدیدات سایبری علیه آمریکا کدام هستند؟

سون تسو حدود ۲۵۰۰ سال پیش در رساله هنر جنگ می‌گوید بالاترین هنر در جنگ این است که کشور دشمن را دست نخورده و کامل تصرف کنیم. تخریب و انهدام آن سودی ندارد. همچنین دستگیری نفرات ارتش دشمن بهتر از نابود کردن آن‌هاست. گویا این رویا در حال تحقق است و به یکی از بزرگترین نگرانی های آمریکا مبدل شده است.

تهدیدات سایبری علیه آمریکا کدام هستند؟

کارشناسان امنیتی مدعی شده‌اند که اختصاص بودجه‌های سنگین به امن سازی فضای سایبری کشورها توسط مقامات دولتی، نشان از اهمیت بالای این موضوع در میان کشورهای مختلف جهان دارد. به‌تازگی کاخ سفید اعلام کرد اوباما، در بودجه جدید پیشنهادی خود برای سال آینده، مبلغی در حدود ۱۵ میلیارد دلار را برای امنیت سایبری اختصاص خواهد داد.

تهدیدات سایبری علیه آمریکا کدام هستند؟

در تحقیقی که دانشگاه چپمن از میان ۱۵۰۰ نفر از بزرگ‌سالان آمریکایی انجام داده، مشخص شد که یکی از بزرگترین ترس های مردم امریکا حملات سایبری است، البته دولت آمریکا هم از این مقوله مبرا نیست؛ همان طور که کلپر روز پنج شنبه در جلسه کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان امریکا گفت: «تهدیدهای سایبری علیه امنیت ملی و اقتصادی امریکا، از نظر تناوب، پیچیدگی و شدت تاثیرگذاری در حال افزایش است.» و در این سخنرانی وی اذعان کرد: ایران و کره شمالی بعد از چین و روسیه از تهدیدات سایبری علیه واشنگتن به شمار می روند.

چندی پیش هم «کریستین ساینس مانیتور» از انتشار گزارشی خبر داده که در آن، نسبت به توسعه توانایی های سایبری ایران و احتمال هدف قرار گرفتن آمریکا در این حوزه از سوی ایران ابراز نگرانی شده است.یک شرکت امنیت سایبری در آمریکا با انتشار گزارشی، ادعا کرده هک شدن سایت های شرکت های آمریکایی فعال در حوزه انرژی و نیز جاسوسی از این سایت ها در سال گذشته، به توسعه قابلیت های سایبری ایران مربوط است. بنا بر این گزارش، هرچند چین و روسیه در این زمینه تهدیدات جدی تری علیه آمریکا هستند، ایران نیز در حال نزدیک کردن خود به این دو کشور است.

تهدیدات سایبری علیه آمریکا کدام هستند؟

این در حالی است که بسياري از كشورها و شركت هاي جهان معتقدند كه آمريكا اولين تهديد سايبري جهان است. نمونه بارز اين نوع تهديد سايبري، حملات سايبري آمريكا و صهيونيست‌ها به تاسيسات هسته‌اي ايران و حملات سایبری به چین و روسیه است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
گزارش: شکوه نیروبخش

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.