راهبرد جدید امنیت سایبر فرانسه

دولت فرانسه راهبرد جدید امنیت سایبر خود را با هدف دفاع از سامانه‌ها و زیرساخت‌های حیاتی، افزایش آگاهی‌ها و همکاری‌های سایبری منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دولت فرانسه راهبرد ملی امنیت سایبر خود را منتشر کرد. دولت این کشور امیدوار است با اجرا کردن این راهبرد، رویکردی جامع و خلاقانه برای حفاظت از بخش دولتی، تجاری و سامانه‌های افراد اتخاذ کند.

مانوئل والس نخست‌وزیر فرانسه در مورد اهمیت انتشار راهبرد جدید گفت: فرانسه کشوری است که در حوزه‌ی اقتصاد دیجیتال رشد چشمگیری داشته است. از آنجایی که این حوزه، میدان رقابت میان کشورها است و از طرفی هم فضای سایبر به فضایی برای جاسوسی، انتشار اطلاعات نادرست و رقابت نابرابر تبدیل شده است، باید مراقب بود.

راهبرد امنیت سایبر فرانسه، پنج هدف را دنبال می‌کند؛ دفاع از امنیت سامانه‌های اطلاعات ملی، حفاظت از حریم خصوصی، آموزش و آگاهی بخشی، انتقال راهبردها و سیاست‌ها و همکاری در حوزه‌ی سایبری.

راهبرد جدید امنیت سایبر فرانسه

برخی از مشاوران فناوری اطلاعات در فرانسه اعلام کردند که راهبرد پیشین فرانسه، تنها نیازهای دولت و نهادهای دولتی این کشور را مرتفع می‌ساخت، اما راهبرد جدید، تمام مشکلات امنیت سایبری در همه‌ی سطوح این کشور اعم از بخش تجاری، دولتی و خصوصی را در نظر می‌گیرد.

همچنین راهبرد مذکور از دولت این کشور تقاضا می‌کند تا ابزاری را برای حفاظت از منافع اساسی فرانسه در اینترنت فراهم کند. به‌علاوه در نظر گرفتن تمهیداتی برای حفظ اطلاعات ملی و دفاع از زیرساخت‌های حیاتی از جمله اموری است که در این راهبرد به عهده‌ی دولت فرانسه گذاشته شده است. در این راهبرد آمده است دولت فرانسه دانش، فناوری و ظرفیت‌های صنعتی کافی برای اجرای این وظایف را دارد.

همکاری میان بخش دولتی و خصوصی و همکاری با سایر کشورها از تأکیدات راهبرد جدید فرانسه است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


منبع: سایبربان


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.