۱۵ مهر، اعزام اولین کاروان راهیان‌ نور لرستان

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) از اعزام اولین کاروان راهیان نور لرستان در ۱۵ مهرماه خبر داد .

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی‌حسین پازدار در همایش سالانه کمیته هماهنگی و پشتیبانی و قرارگاه  راهیان نور بسیج دانش‎آموزی لرستان، ضمن تسلیت حادثه منا، اظهار کرد: این حادثه حکایت از بی کفایتی کشور عربستان است.

وی افزود: در مجموعه سپاه و همه دستگاه‌ها هر کس برای مدیریت انتخاب می‎شود به دنبال این هستیم که توان مدیریت بحران را دارد یا نه  و بر این باوریم که یک مشت انسان سرمست و دشمن شیعه بر عربستان حاکمیت می‎کنند و این نتیجه آن بود.

پازدار ضمن تقدیر از سپاه و آموزش و پرورش، تصریح کرد: ما معتقدیم سپاه و آموزش و پرورش همکار هستند و در زمینه راهیان نور فعالیت‌های خوبی داشته‌اند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به اینکه در زمینه راهیان نور در میان 32 استان رتبه برتر کشور را سال گذشته کسب کرده‎ایم، گفت: در سال گذشته از ابتدای سال برنامه‎های ما هفت هزار نفر اعزام به راهیان نور بود که بنا به خواسته فرماندهان و لطف دیگران این ظرفیت را 24 هزار نفر تعیین کردند که با همت و اراده جمعی 25 هزار و 60 نفر را اعزام کردیم که کار ارزشمند و اثرگذاری بود .

وی افزود: ستاد قرارگاه راهیان نور را در دوران سازمان حدود دو ماه پیش تشکیل دادیم و وظایف را مشخص کردیم، تجزیه و تحلیل کار خود در سال 93 را نیز انجام داده و معایب و مشکلات را بررسی کردیم تا رفع کنیم.

پازدار عنوان کرد: امسال نیز برابر تدبیر سردار، بنا است ظرفیت سوله شهید مسعودیان اهواز را با هزینه‌ای بالای یک میلیارد و 500 میلون تومان هزینه ظرفیتش را دو برابر کنیم و با اقدامی انقلابی آن سوله را بازسازی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه اولین اعزام ما روز چهارشنبه، 15 مهرماه امسال انجام می‌شود، بیان کرد: سهمیه امسال ما همان 25 هزار نفر بوده و به تناسب جمعیت هدف که کل دانش‌آموزان دوره متوسطه است، سهمیه اعزام همه فرماندهان مشخص است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه بنا است کار محتوایی انجام شود و هر کدام از این افراد سفیر شوند و از همه اقشار اعزام می‌کنیم، گفت: در بحث ترابری 9 دستگاه اتوبوس از جوان سیر که منسوب به سپاه است استفاده می‌کنیم و همه دانش‌آموزان بیمه هستند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان بیان کرد: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که میان آموزش و پرورش و سپاه امضا شد، مسئولیت انتقال دانش‌آموزان از مدرسه تا اردوگاه و از اردوگاه تا مدرسه به عهده مدیران مدارس است  که باید به خوبی انجام شود.

پازدار گفت: آماده کردن محل اسکان، تامین امنیت کاروان ها، کارهای فرهنگی، یادمان‌ها، برنامه‌ریزی طلاب و 50 درصد از اعتبار به عهده سپاه است و سازماندهی راویان با تجربه، از مدرسه به اردوگاه و بلعکس و ابلاغ سهمیه  اعزام به مدارس به عهده آموزش و پرورش است .

وی در ادامه سخنان خود در این زمینه اظهار کرد: امسال سردار نقدی گفتند که کاروان‎های بدون راوی و روحانی را کاروان راهیان نور به حساب نمی‌آوریم. 

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.