اصفهان؛

كمك دو ميليارد ريالي شهرداري اصفهان به دانش آموزان كم بضاعت

کارت های الکترونیک حمل و نقل شرکت واحد اتوبوسرانی به مبلغ کل 200 میلیون تومان به منظور حمایت از دانش آموزان کم بضاعت مصوب شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز اصفهان، ندا واشیانی پور سخنگوی شورای شهر در نشست خبری خود با خبرنگاران با بيان اين مطلب اظهار کرد: لايحه دوفوريتي لايحه اهدا كارت الكترونيكي حمل و نقل به دانش آموزان كم بضاعت روز گذشته در جلسه علني شوراي اسلامي شهر مطرح و پس از بررسي به تصويب رسيد.

وي افزود: همچنين لایحه پیشنهاد برنامه مدون برای کوچک سازی شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه در شورا مطرح شد که این لایحه در کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات و در کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر به طور مفصل مورد بررسی قرار گرفته بود.

سخنگوي شوراي اسلامي شهر اصفهان تصريح كرد: بر اساس نتیجه کمیسیون تلفیق تا پایان سال جاری واگذاری ناوگان به بخش خصوصی بايد به پنج درصد و در سال 1395 به حداقل 60 درصد برسد

واشياني پور خاطرنشان كرد: به تمام رانندگان توسط شرکت واحد اتوبوسرانی نيز بايد اطلاع رسانی کامل شود که در زمینه وضعیت اشتغال خود نگرانی نداشته باشند و انگیزه های تشویقی در مورد بازخرید سنوات خدمت و مرخصی استفاده نشده آنها ضمن رعایت مفاد قانون کار در ازاء هر سال خدمت، بیشتر از یک ماه حقوق و مزایا به رانندگان شاغل انتقال داده شود.

وي ادامه داد: همچنین واگذاری به روش خودمالکی حذف شود و واگذاری به شرکت های متقاضی و دارای مجوز و شرکت تعاونی رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی جایگزین شود و شاخص های خدماتی برای کمیت و کیفیت خدمات مورد ارائه توسط بخش خصوصی از طریق شرکت واحد اتوبوسرانی تهیه شود و موضوع نظارت بر عملکرد اتوبوس های واگذار شده به بخش خصوصی به صورت پررنگ و اجرایی درآید و مورد نظر باشد و به این صورت ناظران متعهد و مطمئن انتخاب شوند.

سخنگوي شوراي اسلامي شهر اصفهان اضافه كرد: همچنین براساس نتیجه کمیسیون تلفیق، مصوب گرديد که خطوطی که بهره برداری آن واگذار می شود و یا قبلاً واگذار شده از بین تمام خطوط به صورت پراکنده و ترکیبی از انواع خطوط باشد.

واشیانی پور اظهار كرد: در جلسه علني روز گذشته لایحه پیشنهاد نامگذاری 6 بن بست، 6 کوچه، دو بوستان، تقاطع غیرهمسطح و مرکز همایش های بین المللی مربوط به مناطق شهرداری بررسی و به تصويب رسيد.

وي بيان كرد: بر اين اساس مرکز همایش های بین المللی به نام حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی) و بزرگترین سالن این مرکز به نام مرحوم آقای پرورش نامگذاری شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: خط یک قطار شهری از ایستگاه قدس تا ايستگاه دفاع مقدس به طول 21 کیلومتر و 20 ایستگاه است که فاز اول خط یک قطار شهری از ایستگاه قدس واقع در عاشق آباد تا ایستگاه میدان 25 آبان به طول تقریبی 10 کیلومتر است.

واشياني پور با بيان اينكه ظرفیت هر قطار یک هزار و 140 نفر است و هر قطار دارای پنج واگن مي باشد، افزود: دو رام قطار در این هفته مشغول به کار می شوند و سه رام دیگر تا پایان سال و با اتمام تست های مربوطه اضافه می شوند.

وي تصريح كرد: هزینه خط یک تا به حال به صورت تقریبی یک هزار و 250 میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام/ب



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.