قلب سینماگران برای کار خیر می‌تپد؟

در انجام کارهای خیر باید به جمله معروف خدایا دستم بگیر تا دستی بگیرم بسنده کرد چون گویای خیلی چیز‌ها است.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مقوله انجام کارهای خیر در بین ما ایرانیان همیشه به عنوان امری شناخته شده مطرح بوده و تا به امروز ادامه دارد حالا انجام این نمونه کارها روش‌های مختلفی دارد که در سال‌های اخیر چه ایران و چه دیگر کشورها بیشتر از طریق آن به نجات انسان‌ها می‌پردازند و جای امیدواری دارد.

حالا در این میان سینما و سینماگران سهم بیشتری را در زمینه کارهای خیر ایفا می‌کنند چون جذابیتی که سینما و بازیگران چهره از لحاظ اجتماعی و فرهنگی دارند می‌تواند باعث جذب خبرین و ایجاد کمپین‌های مختلف برای انجام این گونه کارها شوند.

قلب سینماگران در کار خیر چقدر می‌تپد؟

شایان ذکر است با وضعیت جدیدی که در اکثر کشورهای دنیا به وجود آمده و جنگ، خونریزی، آوارگی و... بیشتر و بیشتر می‌شود وظیفه تک تک ما است که حتی به صورت جزیی و تا آنجایی که در توان داریم به کمک افراد نیازمند و ایجاد صلح و آرامش بپردازیم.

انجام کارهای خیر مسلمان و غیر مسلمان نمی‌شناسد چنانچه در بین بازیگران و هنرمندان مشهور و غیر مسلمان خارج از مرز‌های ایران به کرات می‌بینیم که به کشورهای جنگ زده به ویژه افریقایی سفر کرده و برای نجات آنها هر کاری که در توان دارند انجام می‌دهند.

هنرمندان ایرانی ما نیز از طرق مختلف توانسته‌اند زندگی برخی افراد از جمله زندانی، بیمار، بی‌سرپرست، بی‌سرپناه و... را نجات داده و در ثواب کار خیر سهیم باشند و این جای خشنودی دارد و باعث افتخار است زیرا اجری که نجات یک انسان دارد هیچ وقت در درگاه ایزدمنان پنهان نخواهد ماند.

چندی پیش باشگاه خبرنگاران با تعدادی از سینماگران از جمله عباس غزالی، جواد نوروز‌بیگی، مهتاب کرامتی، امیر‌حسین علم‌الهدی که خود در انجام کارهای خیر سهیم هستند در خصوص همین موضوع مصاحبه‌هایی داشت که با بازخورد‌های خوبی روبروی شد این بار به سراغ دو نفر از هنرمندان عرصه سینما یعنی حسن نجفی و محمود پاک نیت رفتیم که به عناوین مختلف در انجام کارهای خیر سهیم بودند.

قلب سینماگران در کار خیر چقدر می‌تپد؟

حسن نجفی که از کارگردان‌های سینمای ایران است قصد دارد 35 قطعه از عکس‌هایی که توسط خودش گرفته شده را در گالری‌های کشور و مراکز مختلف جهت بازدید عمومی و فروش ارائه دهد. این عکس‌ها تازه‌ترین آثار عکاسی او است که در کشورهای مختلف آنها را به ثبت رسانده است.

وی گفت: دوست داشتم به نوعی اولین مجموعه‌های عکسم را به نفع کودکان سرطانی و مهاجری که در مرز‌های کشورهای اروپایی در حال گذراندن روز‌های سخت هستند، ارائه دهم.

وی ادامه داد: کل عواید حاصل از فروش این عکس‌ها به مراکز درمانی تحویل خواهد شد، تاکنون شهرهای تهران، بوشهر، کردستان، تبریز و اردبیل آمادگی خود را برای نمایش و فروش این آثار اعلام کرده‌اند.

نجفی همچنین عنوان کرد: این آثار در تعدادی از گالری‌های آلمان، پاریس و لندن نیز ارائه خواهد شد. پس می‌توان نتیجه گرفت که اگر ما بخواهیم می‌توانیم کارهای بزرگ حتی در مقداری کم و کوچک انجام دهیم و در پایان به جمله معروف خدایا دستم بگیر تا دستی بگیرم بسنده می‌کنیم چون گویای خیلی چیزها است.

محمود پاک نیت عنوان کرد: زمانی که بزرگ خانواده قدمی مثبت در انجام هر کاری بر می‌دارد به طور طبیعی نتیجه آن روز دیگر اعضای خانواده اثرات مفیدی خواهد گذاشت به همین نسبت در جامعه هر چقدر که افراد از شهرت مثبت بالاتری برخوردار باشند و اکثر افراد او را بشناسند صحبت‌ها و نظرات صادفانه‌اش مورد تأیید و در پی آن عمل کردن به آنها صورت می‌گیرد.

وی افزود: در بین بچه‌های هنرمند و سینماگری که می‌شناسم اکثر آنها به عناوین مختلف و به عنوان وظیفه که برای خود در نظر گرفتند در بحث‌های خیریه شرکت می‌کنند که این جای خشنودی برای جامعه هنری ما دارد.

قلب سینماگران در کار خیر چقدر می‌تپد؟

وی ادامه داد: از طریق راه‌های مختلفی می‌توان در بحث‌ خیریه شرکت کرد یکی از این راه‌ها نگهداری و به سامان رساندن بچه‌های بی‌سرپرست و کسانی است که بنا به هر دلیلی نیاز به حمایت همه جانبه دارند و در این میان تحصیل اینگونه افراد از مهمترین بحث‌های ممکن است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

پاک نیت عنوان کرد: به عنوان نمونه شخصی را در کرج می‌شناسم که در عین سادگی و ساده‌زیستی با کمک مردمی افراد معلول را تحت سرپرستی قرار داده و توانسته در این راه به نتایج بسیار مطلوبی دست پیدا کند. وی سرپرستی افرادی را در دست دارد که حتی دستشویی و حمام و... را به کمک برخی از مردم که در آنجا فعالیت دارند، انجام می‌دهند. 

این بازیگر اظهار داشت: افرادی که به آنها اشاره کردم نیاز به کمک‌های مردمی و به خصوص دولتی دارند، دولت باید به عنوان وظیفه رسیدگی به افراد معلول و محتاج به کمک را در دستور کار قرار دهد بعد به نیاز مردم عادی بپردازد چون بالاخره افراد عادی می‌توانند نیاز زندگی خود را فراهم کنند.

وی گفت: بحث آزاد کردن زندانی‌ها از دیگر کارهای خیر و مهمی است که باید به آن توجه داشت چون افرادی هستند که واقعاً جای آنها در این مکان‌ها نیست و آزادی آنها باعث جلوگیری از بوجود آمدن مسائل بد در خانواده خواهد شد.

پاک نیت بیان کرد: خود من به شخصه و تا جایی که در توان دارم سعی می‌کنم در مراسم و کارهای خیر شرکت کنم و حداقل کاری که می‌توانم انجام دهم را در اختیار این مراسم‌ها بگذارم. چرا که انجام کارهای خیر کمیت نمی‌شناسند  همین کمک‌های کوچک روی هم جمع شده و به حمایت قابل توجه و بزرگی تبدیل خواهد شد پس یادمان باشد قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید توجه داشت زمانی که کار خیری صورت می‌گیرد جدا از تبلیغات مثبت آن در جامعه، وجدانی راحت و آرام برای کننده‌کار به وجود می‌آید که به طور قطع پیامد مثبت آن را در زندگی شخصی و اجتماعی خود خواهید دید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.