مهتاب کرامتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

باید فرهنگ انجام کار خیر در همه شکل گیرد

مردم ما فهمیده‌اند که اگر قصاص وجود دارد، بخشش هم وجود دارد.

مهتاب کرامتی بازیگر سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وظیفه هنرمندان در قبال انجام کارهای خیریه گفت: هدف ما از انجام کارهای خیر ایجاد این فرهنگ درون اصحاب رسانه و دوستان هنرمندی بود که آثاری را تولید می‌کنند، تا حداقل یک اجرا یا یک نمایش خود را بابت انجام کارهای خیر در نظر بگیرند. حالا این خیریه می‌تواند هرچه باشد. 

وی افزود: شاید بسیاری از خیرین ما زمانی که صحبت از دیه و قتل پیش آید، هنوز به آن عادت ندارند و برای کمک پا پیش نمی‌گذارند اما به نظر من کم کم بحث کمک و همیاری تحت عنوان خیریه در بین خیران در حال اتفاق افتادن است و مردم با مقوله بخشش آشنا می‌شوند و تمایل دارند در این زمینه کار کنند، یعنی فهمیده‌اند که اگر قصاص وجود دارد بخشش هم موجود است.

وی ادامه داد: ما در زمینه انجام کارهای خیر قرار نیست هیچ محدودیت و فشاری به کسی وارد کنیم. ما فقط می‌‌گوییم اگر دوستان تهیه‌کننده و کارگردان کمک و کارهای خیر را دغدغه خود قرار دهند و یک یا دو اجرای خود را به این مقوله اختصاص دهند، برکت کار آن‌ها بیشتر و حال آن‌ها بهتر خواهد شد، خود من به این موضوع اعتقاد دارم.

این بازیگر عنوان کرد: من خودم را در این عالم یک عضو کوچک می‌دانم و احساس می‌کنم بسیار خوب است که کارگردان‌‌های ما در این زمینه فیلم بسازند و از طریق آن پیام‌های مثبتی ارائه دهند. کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگان دیگری هستند که شاید این مقوله دغدغه آن‌ها نباشد اما اکران‌های فیلم‌شان در جهت تبلیغ برای خیریه و فرهنگ‌سازی کمک بسیاری خواهد کرد.

کرامتی در خصوص ورود دیگر صنوف‌ غیر از سینما و تئاتر به انجام کارهای خیر بیان کرد: اگر در چند مدت اخیر به موضوعات کارهای خیر توجه کنید، می‌بینید که مقوله بخشش پای چوبه‌ دار بیشتر و فراگیر‌تر شده و حتی شما رسانه‌ها می‌توانید به عنوان وظیفه این موضوع را در دستور کار قرار دهید و خبررسانی بهتر و بیشتری کنید. پس هر کسی به هر شکل باید قدمی بر دارد و بسته به شغل و حرفه و هر راهی که در توان دارد، در این زمینه فعالیت کند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.