تشكری هاشمی خبر داد:

خانه های دوچرخه يكپارچه شد/ ورود خودروهای یورو 5 به حمل و نقل عمومی

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداری تهران گفت: خانه های دوچرخه در سطح تهران يكپارچه شد.

خانه های دوچرخه يكپارچه شد/ ورود خودروهای یورو 5 به حمل و نقل عمومیبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران جوان؛ سيد جعفر تشكری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداری تهران عصر روز گذشته در حاشيه جلسه شورای معاونين سازمان حمل و نقل ترافيك در جمع خبرنگاران اظهارکرد: چند سالی كه تلاش می كنيم دوچرخه را به عنوان يك مدل حمل و نقلی در شهر تهران معرفی كنيم تا مردم با اين مد ارتباط برقرار کنند.

وی اضافه کرد: برای استقبال شهروندان برای استفاده از دوچرخه طرحی ارائه شد كه براساس آن شبكه يكپارچه تحویل و دریافت دوچرخه به مرحله اجرا در آمد.  در این طرح شهروندان از هر ايستگاه دوچرخه تحويل بگیرند می توانند در هر ايستگاه ديگری واقع در هر منطقه ای دوچرخه را تحويل دهند.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداری تهران افزود: اولين رك هوشمند در صدا و سيما راه اندازی شد كه با كارت شهروندی به صورت رايگان در هر ساعت از شبانه روز از دوچرخه می توان استفاده كرد. به اين صورت كه وقتی كارت را بر روی دوچرخه قرار می دهند قفل دوچرخه باز و در سامانه تحويل دوچرخه ثبت می شود؛ البته كارت های شهروندی چند منظوره است و به صورت رايگان صادر می شود.

تشكری هاشمی در ادامه با اشاره به قیمت موتورهای برقی بيان كرد: از 2 و نيم ميليون تا 12 ميليون تومان قيمت موتور های برقی است و شهرداری تهران به خریداران موتور سيكلت ها يك ميليون و 450 هزار وام بلاعوض و وام 2 درصد داده پرداخت خواهد کرد ضمن اینکه برق رايگان برای شارژ موتور برقی و پاركينگ اختصاصی نیز در نظر گرفته شده است.

وی گفت: نسل جديد تاكسی ها كه استاندارد يورو 5 و يا هيبريدی هستند و مصرف سوخت پايينی دارند روز سه شنبه 24 شهریور وارد شهر تهران می شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار