همسو بودن موضوع «الفیدا» با آواره‌های مصیبت‌زده

«الفیدا» جدیدترین اثر سینمایی حسن نجفی است که به موضوع آواره‌های سوری می‌پردازد.

حسن نجفی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص آخرین وضعیت جدیدترین اثر سینمایی خود «الفیدا» گفت: بعد از اتمام بازنویسی فیلمنامه که چندی پیش انجام شد، در حال چیدن مقدمات کار برای تولید هستیم که به زودی آغاز خواهد شد.

وی افزود: یک بخشی از «الفیدا» به جریان قاچاق انسان‌های سوری و آواره‌هایی که در دریا غرق می‌شوند می‌پردازد، اتفاقی که این روزها دغدغه اصلی بسیاری از کشورهای دنیاست و فجایع به وجود آمده در این زمینه دل خیلی از انسان‌ها را به درد آورده است.

وی ادامه داد: وضعیت نابسامان، کمپین‌هایی با وضعیت بد، بد رفتاری در مرزها و اردوگاه‌ها و کمپین‌های ترکیه‌ای با مردمان پناهنده سوری و... در فیلم «الفیدا» بررسی می‌شود و می‌توان گفت دغدغه اصلی ما برای اشاعه از طریق ساخت این فیلم خواهد بود.

نجفی ادامه داد: امیدوارم هرچه زودتر مقدمات تولید و فیلمبرداری آن آغاز شود تا بتوانیم هدف اصلی فیلم را به گوش جهانیان و کشورهای اطراف ایران برسانیم تا شاید از این طریق ما هم در مشکل گشایی آواره‌ها سهمی داشته باشیم.

گفتنی است که فیلم سینمایی «الفیدا» جدیدترین اثر سینمایی حسن نجفی در مقام کارگردانی بعداز فیلم «شرف‌ناز» است که چندی پیش پروانه ساخت گرفته و با توجه به توضیحات این کارگردان در خصوص مضمون آن، پر هزینه و سخت از لحاظ ساخت خواهد بود.

شایان ذکر است؛ موضوع «الفیدا» با اتفاقات دلخراشی که جدیداً در خصوص آواره‌ها و پناهنده‌ها به کشورهای مختلف صورت می‌گیرد همسویی دارد و اگر به خوبی ساخته شود، بازتاب‌های مفیدی را به دنبال خواهد داشت.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار