اعتیاد و طلاق نتیجه فقر در جامعه

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت:کمیته امداد نقشی در ایجاد فقر ندارد اما با ریشه‌کنی آن می‌تواند نقش موثری در کاهش اعتیاد و طلاق در جامعه داشته باشد.

اعتیاد و طلاق نتیجه فقر در جامعهبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ، سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در دیدار با آیت‌الله هاشمی شاهرودی ، نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری با ارائه گزارشی از وضعیت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و خدمات ارائه شده به آنان اظهار کرد: متاسفانه عوامل تولید فقر از قبیل نبود بیمه‌های اجتماعی برای بخش قابل توجهی از نیروی کار، افزایش نرخ طلاق و نیز اعتیاد در کنار برخی سیاست‌های اقتصادی سالهای گذشته سبب کاهش قدرت خرید اقشار مختلف مردم و افزایش هزینه‌های زندگی و در نتیجه افزایش تعداد افراد نیازمند شده است.

وی افزود: کمیته امداد هیچ گونه نقشی در ایجاد دفتر و مشکلات اقتصادی ندارد و نمی‌تواند از سرچشمه‌ مانع تولید فقر شود و در نتیجه با عوارض و آسیب‌های اجتماعی  و اقتصادی ایجاد شده در پایین دست جریان زندگی اجتماعی دست و پنجه نرم می کند.

رئیس کمیته امداد با تاکید بر ناکافی بودن میزان حمایت‌ها و خدمات ارائه شده به اقشار تحت پوشش این سازمان گفت: گرچه خدمات متنوع و گسترده‌ای به مددجویان ارائه می‌شود اما بسیاری از افراد تحت پوشش کمیته امداد بر روی خط قرمز فقر زندگی می‌کنند که ضروری است دستگاه‌های اجرای کشور به همراه این نهاد و دیگر دستگاه‌های حمایتی همگرایی نسبت به رفع فقر و کاهش آلام مددجویان اقدام کنند.

حضرت آیت‌الله هاشمی شاهرودی نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری نیز در این دیدار با اشاره به این که حضور و خدمت رسانی در کمیته امداد از توفیقات الهی است بر ضرورت توانمندسازی افراد مددجو و نیازمند و تبدیل نیروهای غیر مولد و پویا تاکید کردند.

وی بیان کرد: با توجه به استقلال کمیته امداد و عدم وابستگی آن به دولت این نهاد می تواند فارغ از آفات و آسیب های دولتی و سیاسی شدن فرآیند ها، نسبت به توانمندسازی و کاهش جمعیت تحت پوشش و نیازمند و ریشه کن کردن فقر با به کار گیری پتانسیل مردمی و به کار گیری انگیزه و استعدادهای بخش‌های غیر دولتی اهتمام ورزد.

 نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان با تاکید بر توجه ویژه مکتب اسلام به مفهوم عدالت اجتماعی و مقدس بودن فرهنگ کار گفت: با وجود منابع طبیعی و معادن فراوان کشور می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب و همکاری قوا به ویژه قوه مجریه، نسبت به افزایش رونق اقتصادی و کاهش میزان محدودیت، فقر و هدایت منابع ثروتهای طبیعی جامعه به سمت اقشار محروم با بکارگیری پتانسیل های عمومی مردم و نیروهای مولد جامعه اقدام کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
یکی هم بی تفاوتی دولت نسبت به قشر خاص (تبعیض) که باعث فقر میشه!
آخرین اخبار