رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران:‌

مقدمات اصلاح قانون انتخابات آغاز شده است/ "نجار" از جمله گزینه‌های پیشنهادی استانداری خراسان رضوی است

وزیر کشور گفت: مقدمات اصلاح قانون انتخابات آغاز شده که آنرا برای نظرسنجی آماده کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران،‌ "عبدالرضا رحمانی فضلی" در حاشیه اجلاس شورای عالی استان‌ها که بعداز ظهر امروز سه شنبه(اول بهمن) در سالن پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران، گفت: اراده وزارت کشور بر این است که در جهت حمایت از شوراها و در رأس آن شورای عالی استان‌ها قرار گیرد؛‌ امروز 70 نفر از اعضای شورای استان‌ها که منتخبین شورای شهر و روستای شهرشان بودند در اجلاس حضور داشتند.  
 
وی با بیان اینکه طبق ماده 15 قانون شوراها بایستی انتخابات انجام شده و رئیس و نواب رئیس شورای عالی استان‌ها انتخاب شوند، اظهار داشت: ما به دنبال این هستیم که با حمایت درست و قوی از شوراها نقش آنان را در انجام وظایف قانونی تقویت کنیم، در این راستا دولت مصمم است هم بحث مدیریت یکپارچه شهری و هم برخی فعالیت‌های دیگر شوراها با توجه به ظرفیت آنان را پیگیری، عملیاتی و فعال کند تا مابقی فعالیت‌ها را به ترتیب به شوراها واگذار کنیم.  
 
رحمانی فضلی با بیان اینکه امیدواریم شوراها با تکیه بر ظرفیت قانونی خود و آموزش‌های لازم، تعامل مثبتی را با شهرداری‌ها و اقشار مردم در جهت خواست مردم ایجاد کنند.  
 
وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه واگذاری مسئولیت‌های دولت به شوراها چه زمانی عملیاتی می‌شود، بیان داشت: دولت اراده این کار را دارد همانطور که ما بخش اعظمی از فعالیت‌های اقتصادی را طبق اصل 44 واگذار کرده‌ایم، بایستی مابقی فعالیت‌ها نیز واگذار شود.  
 
وی تصریح کرد: این موضوع توسط شورای عالی استان‌ها با آسیب‌شناسی که در طول این چند سال خواهند داشت بایستی بررسی شود، اعضای این شورا بایستی بررسی کنند که کدام‌یک از وظایف را می‌توانند از دوش دولت بردارند تا خود متولی این کار شوند.  
 
رحمانی فضلی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اصلاح قانون شوراها در چه مراحلی قرار دارد، اظهار داشت: ما چند قانون در وزارت کشور را در دست بررسی داریم در این زمینه قانون شوراها وشهرداری و همچنین قانون تقسیمات کشوری را آماده کرده و به دولت ارائه داده‌ایم.  
 
وزیر کشور با بیان اینکه پیش‌نویس قانون احزاب را در سایت وزارت کشور منتشر کرده‌ایم، اعلام کرد: مقدمات قانون انتخابات نیز شروع شده و آنرا برای نظرخواهی ارائه کرده‌ایم، در این زمینه شوراها به عنوان متولی قانون شوراها در شهرداری‌ها بایستی آمادگی خود را اعلام کرده و نظرات خود را به ما ارائه دهند، ما نیز به مرور این قوانین را ارائه خواهیم کرد.  
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه استاندار خراسان رضوی تعیین شده است یا خیر، یادآور شد: ما گزینه‌ها را در این زمینه به دولت  ارائه کرده‌ایم که انشاءالله فردا و اگر نشد روز یکشنبه بررسی خواهد شد.  
 
رحمانی فضلی در پاسخ به این سوال که آیا نجار گزینه پیشنهادی شما برای استانداری خراسان رضوی است، بیان داشت: به طور دقیق مشخص نیست که چه کسی انتخاب می‌شود، اما آقای نجار در گزینه‌های ما وجود دارد.  
 
وزیر کشور خاطرنشان کرد:‌ زمان دیدار احزاب با رئیس‌جمهور قطعی نشده است.
 
وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مقصد بعدی سفرهای استانی رئیس‌جمهور مشخص شده است، اظهارداشت:‌ مقصد بعدی سفر استانی رئیس‌جمهور تاکنون مشخص نشده است.  
 
رحمانی فضلی همچنین در ارتباط با سوالی مبنی بر اینکه شنیده‌ها حاکی از این بوده که سفر بعدی رئیس‌جمهور به هرمزگان است،‌ اظهار داشت:‌من چنین چیزی نشنیده‌ام. 

انتهای پیام/ 
برچسب ها: رحمانی ، فضلی ، وزیر ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار