نماينده کنگره آمريکا:

حمله محدود به سوريه نيز امکانپذير نخواهد بود

يکي از نمايندگان کنگره آمريکا انجام دادن حمله محدود عليه سوريه را ناممکن دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ ميشل باکمن نماينده جمهوريخواه ايالت مينه سوتا در کنگره آمريکا که بعد از سفر اخير خود به منطقه خاورميانه با شبکه تلويزيوني فاکس نيوز گفتگو مي کرد ؛ گفت با توجه به آن که نمي توان واکنش دولت سوريه را در برابر حمله احتمالي  ارزيابي کرد؛  بنابراين انجام دادن  حمله محدود عليه اين کشور که دولت اوباما طرح آن را پيشنهاد کرده ناممکن است.

وي گفت ما در بحران سوريه تنها با يک طرف مواجه نيستيم  و بازيگران زيادي از جمله ايران و روسيه در بحران سوريه   ايفاي نقش مي کنند. همچنين ممکن است قطر و ترکيه هم به ايفاي نقش بپردازند. در صورتي که بشار اسد به هر علتي تصميم بگيرد که براي مثال ترکيه را با موشک هدف قرار دهد در چنين وضعي حمله به ترکيه به معناي حمله به يکي از اعضاي ناتو خواهد بود. براساس بند پنج منشور ناتو در صورتي که به يکي از اعضاي ناتو حمله شود آمريکا و ديگر اعضاي ناتو وظيفه دارند از اين عضو  حمايت کنند.

اين نماينده کنگره آمريکا سياست دولت اين کشور را در قبال تحولات سوريه اشتباه توصيف کرد و گفت:  دولت آمريکا همچنان به حرکت در مسير اشتباه در قبال تحولات سوريه ادامه مي دهد. وي گفت آمريکا در قبال تحولات منطقه از جمله در تونس، مصر و ليبي از گروه اخوان المسلمين حمايت کرده   و اکنون هم در سوريه  حامي اخوان المسلمين   است. 

ميشل باکمن نماينده جمهوريخواه کنگره آمريکا گفت دولت آمريکا در تحولات سوريه از گروه ارتش آزاد حمايت مي کند اما کشورهاي منطقه خاورميانه اعلام کرده اند که اين گروه به ظاهر خوب به اخوان المسلمين وابسته است و مقامات نظامي آمريکا هم اين موضوع را مي پذيرند. وي گفت گروه اخوان المسلمين يک گروه خشونت طلب است و اعضاي اين گروه جهاد را راه خود و مرگ در راه خدا را بزرگترين آرزو مي دانند.

اين نماينده کنگره آمريکا طرح ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه را درباره تسليحات سوريه راهکاري سياسي براي برون رفت از  بحران سوريه دانست و گفت:  پوتين مخالف گروه اخوان المسلمين است و خواهان حضور و فعاليت اين گروه در منطقه خاورميانه نيست. وي گفت براي آمريکا مهم نيست شيعيان يا سني ها اداره امور سوريه را بدست بگيرند مهم ترين نگراني آمريکا درباره سوريه سلاح هاي شيميايي اين کشور است. ما مي خواهيم مطمئن شويم که اين سلاح ها  عليه شهروندان آمريکا يا افراد بيگناه در مناطق ديگر بکار گرفته نشوند .
برچسب ها: کنگره ، آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار