اولاند:فرانسه به هرگونه حمله علیه سوریه خواهد پیوست

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در کنفرانسي مطبوعاتي در حاشيه اجلاس گروه بيست در سن پترزبورگ تاکید کرد:کشورش در هرگونه اقدام علیه نظام سوریه شرکت خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز:"فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه با تاکید بر اینکه اگر شورای امنیت سازمان ملل نتواند در خصوص حمله به سوریه تصمیمی اتخاذ کند باید یک ائتلاف بین اللملی ضد این کشور تشکیل داد،گفت:کشورش در هرگونه اقدام علیه نظام سوریه شرکت خواهد کرد و ادعا کرد: چه بسا گزارش سازمان ملل ائتلاف بین اللملی برای پاسخگویی در مقابل استفاده از سلاح شیمیایی را گسترش دهد.

وی در ادامه مدعی شد:مدارکی ثابت شده در اختیار است که نظام سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است و همه کشورهای اروپایی این مساله را تایید می کنند.

"اولاند" در اظهاراتی عجیب ادامه داد:حمله نظامی به سوریه می تواند به روند دستیابی به راه حل سیاسی سرعت ببخشد.

رئیس جمهور فرانسه مدعی شد:مخالفان نظام سوریه سلاح شیمیایی در اختیار ندارند و این گفته "پوتین" که مخالفان برای توجیه مداخله نظامی در سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده اند،مرا شگفت زده کرده است.

"اولاند" تاکید کرد:منتظر تصمیم کنگره آمریکا و گزارش تیم بازرسان سازمان ملل هستیم و حمله نظامیبه سوریه نیازمند ائتلافیهمه جانبه است و فرانسه هرگز به تنهایی در این حمله شرکت نمیکند.

اولاند در ادامه باز هم ادعای خود را تکرار کرد و گفت:راه حل سیاسی در قبال نظام سوریه وجود ندارد و شورای امنیت نیز  در مقابل حمله به سوریه ایستاده است.
برچسب ها: اولاند ، فرانسه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار