نقض قوانین مالیاتی انگلیس در گوگل

یکی از جدی ترین کمیته های مالی پارلمان انگلیس فرار مالیاتی گوگل را ارزیابی می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی ; یکی از مدیران اجرایی گوگل باید در خصوص عملکرد مالیاتی این گروه اینترنتی، به سیاستمداران خشمگین پارلمان انگلیس پاسخ دهد. گوگل یکی از جمله شرکت هایی است که به سوءاستفاده از قوانین مالیاتی انگلیس متهم است.

استارباکس و آمازون از شرکت هایی بوده اند که اخیرا به علت عملکرد مالیاتی خود با انتقاد مواجه شده اند. اکنون گوگل باید به سوالات اعضای یکی از کمیته های مالی پارلمان انگلیس در این خصوص پاسخ دهد.

مت بریتن معاون گوگل با جلسه پرسش و پاسخ کمیته دارایی های عمومی پارلمان انگلیس مواجه است. مارگارت هاج رئیس این کمیته نگرانی شهروندان عادی را از این روند ابراز کرد.وی گفت:«واکنش شما به اینکه شهروندان عادی با هر بار مراجعه به گوگل رفتار غیراخلاقی و محاسبه نشده شما را به یاد می آورند، چیست»مت بریتن توضیح داد:«مردم عادی باید بدانند که چنین عباراتی واقعا توصیفی برای آنچه ما انجام داده ایم نیست».

گوگل از سال دو هزار و شش تا دو هزار و هشت در انگلیس هفده و پنج دهم میلیارد دلار درآمد داشت اما از این درآمد صرفا پانزده میلیون دلار مالیات پرداخت کرد. گوگل مدعی است گرچه در این مدت فرآیند بازاریابی و تبلیغات در انگلیس انجام شده اما فرآیند فروش در ایرلند تکمیل شده است. این بدان معنا است که این درآمد اضافی با قوانین مالیاتی ایرلند باید ارزیابی شود که مالیاتی کمتر از انگلیس دارد.

نکته ای که نزد مردم اهمیت دارد این است که در زمانی که رکود اقتصادی و افزایش مالیات ها بر زندگی آنها تاثیر گذاشته است، شرکت های چند ملیتی همچنان قادر هستند از مسئولیت های مالیاتی خود شانه خالی کنند.کارشناسان مالیاتی اذعان دارند که قوانین بین المللی پاسخگوی واقعیات موجود نیست.

برچسب ها: مالیات ، انگلیس ، گوگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار