۳۵ هزار نفر در استان قم از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند

مدیرکل بهزیستی قم گفت: ۳۵ هزار نفر به‌صورت مستقیم و ۱۲۵ هزار نفر نیز به‌صورت غیرمستقیم از خدمات بهزیستی استان استفاده می‌کنند.

سید صادق میرئی روز یکشنبه در بازدید منتخبان جدید قم در مجلس شورای اسلامی از بهزیستی استان، عنوان کرد: ۲ هزار معلول به‌صورت شبانه‌روزی از تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی قم با بیان اینکه در استان قم هفت هزار فرد دارای معلولیت شدید وجود دارد، گفت: همچنین ۲۳ هزار معلول نیز تحت پوشش و حمایت بهزیستی هستند.

میرئی با تاکید بر اینکه خدمات مستمر بهزیستی قم از ۲۵ درصد در سال ۱۴۰۱ به ۶۰ درصد امسال رسیده است، عنوان کرد: در سالی که گذشت کارشناسان بهزیستی قم به ۱۷ هزار تماس اورژانس اجتماعی و ۲۹ هزار تماس و درخواست در حوزه درمان و پیشگیری از اعتیاد رسیدگی کردند.

او با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲، ۱۰۰ هزار خدمت در حوزه غربالگری شنوایی و بینایی در قم انجام شد، افزود: طی این غربالگری‌ها ۱۱۴ مورد تنبلی چشم و ۱۰۰ کودک کم‌شنوا شناسایی شد.

مدیرکل بهزیستی قم با اشاره به ساماندهی ۵۰۰ کودک کار، گفت: عدم ضمانت اجرایی قوانین در حوزه درمان، اشتغال و مناسب‌سازی‌های شهری، مهم‌ترین دغدغه جامعه هدف بهزیستی است.

حجت‌الاسلام قاسم روان‌بخش منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، بیان کرد: کار شما در بهزیستی احیاء نفوس و انسان‌هاست و از این منظر بسیار ارزشمند و حیاتی است.

او ادامه داد: موضوع دیگر در مقوله امور بهزیستی بحث فرهنگ‌سازی است همان‌طور که مقام معظم رهبری خدمت به معلولین را نه فقط کار بهزیستی بلکه وظیفه همه دستگاه‌ها و آحاد مردم می‌دانند باید برای این مهم فرهنگ‌سازی و از مشارکت مادی و معنوی همه استفاده شود و فراموش نکنیم در تمام امور به پیوست فرهنگی و مذهبی کارها، طرح‌ها و برنامه‌ها توجه ویژه کنیم تا اقدامات نتیجه‌بخش باشد.

محمد منان رِئیسی منتخب دیگر مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید خاطرنشان کرد: مخاطبین بهزیستی اقشار پای‌کار نظام و به فرموده امام راحل پابرهنگان هستند این اقشار ولی‌نعمتان همه ما و فلسفه وجودی این میز‌ها و دستگاه‌ها و تشکیلات هستند؛ و خدمت به این جامعه هدف هم وظیفه هست و هم افتخار و بنده به این کار و پیگیری امور شما افتخار می‌کنم.

در پایان این جلسه، مقرر شد برای پیگیری و احصاء بهتر مشکلات جامعه هدف بهزیستی یک هیات اندیشه‌ورز با حضور مسئولان بهزیستی و مدیران تشکل‌های مرتبط تشکیل گردد و کلیه مطالبات و انتظارات و راهکار‌های پیشنهادی برای پیگیری به منتخبین ارائه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار