ضرورت توجه بیشتر دولت به برنامه شهرداری‌ها

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: شورا‌ها مردمی‌ترین بخش حاکمیتی هستند که در پارلمان‌های شهری برای تصمیم گیری و تصمیم سازی فعالیت می‌کنند.

عزیزالله سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد در دیدار استاندار با شهرداران و روسای شورای اسلامی سراسر استان ضمن گرامیداشت هفته شوراها، مطالبت مردمی شورا را اینگونه مطرح کرد: بیش از ۷۵ درصد از جمعیت کشور در شهر‌ها ساکن هستند و انتظار می‌رود دولت نیز توجه بیشتری به برنامه شهرداری‌های نقاط شهری داشته باشد.

او افزود: عوارض آلایندگی از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم و مشکل همه شهرداری‌های استان است.

سیفی ادامه داد: استان یزد واحد‌های صنعتی آلاینده زیادی دارد که اکثرا در مرکز استان فعالیت دارند، اما محیط زیست هیج اقدامی برای شناسایی این واحد‌های آلاینده نداشته وهمین مبلغ ناچیز هم از بسیاری واحد‌ها گرفته نمی‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد افزود: در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۳۱۰ میلیارد ریال به شهرداری یزد پرداخت شده که در ردیف عوارض ارزش افزوده بوده، اما در سال ۱۴۰۲ تا کنون تنها مبلغ ۴ چهار میلیارد و یکصد میلیون ریال پرداخت شده است.

او گفت:همچنین در بخش جریمه‌های رانندگی نیز طبق قانون مقرر بوده تا ۶۰ درصد به شهرداری همان شهر پرداخت شود ولی تا سال ۱۴۰۰ و از مبلغ ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال جریمه اخذ شده در یزد فقط مبلغ هفتاد میلیارد ریال به شهردای یزد پرداخت شده که حتی یک سوم هزینه دوربین‌های نصب شده شهرداری در سطح شهر هم نیست.

سیفی ادامه داد: در بخش اتوبوسرانی نیز ۱۳ سال است که مبلغ یک سوم کمک دولت از وزارت کشور پرداخت نشده همچنین از سال ۱۴۰۱ تا کنون شهرداری یزد همه مبلغ هزینه خرید ۲۹ دستگاه اتوبوس را پرداخت کرده، اما فقط ۱۵ دستگاه. تحویل شده و هزینه ۹۵ دستگاه ون نیز پرداخت شده، اما تا کنون فقط ۱۵ دستگاه تحویل شده و بقیه هنوز از طرف وزارت کشور اقدامی نشده است.

او اظهار داشت:این در حالیست که بجز مرکز استان برای بقیه مناطق شهری اطراف نیز اتوبوسرانی یزد خدمت رسانی می‌کند همچنین در مورد ارزش افزوده نیز یزد در جذب ارزش افزوده موفق بوده، اما در زمینه پرداخت آن به شهرداری یزد تقاضای مساعدت و تغییر رویکرد هستیم تا حداقل ۴۰ درصد مشخص شده قانون به ما داده شود.

احمد ترکمانی عضو کمیسیون خانواده شورای اسلامی شهر یزد نیز در این جلسه گفت: از ابتکارات شورای ششم یزد تشکیل کمیسیون خانواده است و اگر تمام شورا‌ها نسبت به تشکیل کمیسیون خانواده اقدام کنند بخش زیادی از معضلات اجتماعی حل می‌شود.

لازم به ذکر است در پایان جلسه از رئسای شورای برگزیده از جمله رئیس شورای اسلامی شهر یزد توسط استاندار تجلیل به عمل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار