مسائل روز جامعه در تولید آثار هنری مورد توجه باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه گفت: هنرمندان در تولید اثر‌های هنری به مسائل مبتلا به روز جامعه به طور ویژه توجه نمایند.

آیت‌الله سیدحسن عاملی در دیدار جمعی از فعالان عرصه فرهنگ و هنر به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی با قدردانی از تلاش‌های جامعه هنری گفت: هیچ کشور و ملتی در این روزگار از ارایه مفاهیم در قالب هنر بی‌نیاز نیست و در شرایط کنونی با نقطه آرمانی بسیار فاصله داریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل افزود: هنر می‌تواند به نقطه اعجاز و شاهکار برسد، یک کشور را زیر و رو کند، حساس‌ترین عواطف را تربیت نماید، قلعه بزرگی در برابر هجمه‌های سنگین علیه کشور باشد و اینها مقاصد فاخری است که ملت از مجامع هنری انتظار دارند.

او با تبیین برخی کاستی‌های تولیت در عرصه هنر بیان کرد: سرمایه‌های بزرگ هنری در رشته‌های مختلف داریم که محصول سیستم نیستند؛ زیرا اگر محصول سیستم بودند، یک نفر نمی‌شدند و به طور طبیعی دارای تعداد زیادی از این شخصیت‌ها می‌شدیم.

عاملی با اشاره به اینکه در یک پیچ تاریخی بزرگ از نظر اخلاقی، احساسی و عواطف قرار داریم، افزود: به ویژه از نظر احساس‌های جمعی نیاز ضروری به زبان هنر داریم و از این رو هنر از جامعه و جامعه از هنر نباید جدا شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.