پنتاگون:

آمریکا ممکن است مستشاران نظامی اضافی به سفارتش در کی‌یف بفرستد

سخنگوی پنتاگون از احتمال اعزام مستشاران نظامی اضافی به سفارت آمریکا در کی‌یف، پایتخت اوکراین خبر داد.

پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد ایالات متحده در حال بررسی اعزام مستشاران نظامی اضافی به سفارت آمریکا در کی یف است. 

به گزارش پولیتیکو، رایدر گفت: وزارت دفاع آمریکا در طول درگیری اوکراین، حضور ما در این کشور را بسته به شرایط امنیتی بررسی و تنظیم کرد. ما اکنون در حال بررسی امکان اعزام چند مستشار اضافی برای گسترش بخش همکاری نظامی در سفارت آمریکا در کی یف هستیم.

سخنگوی پنتاگون خاطرنشان کرد که مستشاران وظایف نظامی را انجام نخواهند داد، بلکه به دولت و نیرو‌های مسلح اوکراین مشاوره خواهند داد.

رایدر مشخص نکرد که قرار است چه تعداد مشاور به سفارت اعزام شوند، اما به گفته منابع نشریه، تعداد آنها ممکن است تا ۶۰ نفر باشد.

پولیتیکو به نقل از چهار مقام آمریکایی و یک منبع آشنا با این طرح‌ها نوشت که مشاوران در بخش لجستیک و کنترل تسلیحاتی که ایالات متحده به اوکراین می‌فرستد، پشتیبانی خواهند داد. به گفته برخی از منابع آگاه این نشریه، آنها همچنین به ارتش اوکراین در نگهداری تسلیحات کمک خواهند کرد.

پولیتیکو تاکید می‌کند که پرسنل اضافی آمریکایی، اگرچه در عملیات رزمی شرکت نخواهند کرد، اما حضور آمریکایی‌ها در این کشور را گسترش خواهند داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار