اجرای ۲۴۰ پروژه بنیاد مسکن در روستا‌های اردبیل

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: پارسال بیش از ۲۴۰ پروژه بنیاد مسکن در روستا‌های اردبیل اجرایی و عملیاتی شد.

حامد کیخسروی در همایش تبیین حساب 100 امام در مشگین‌شهر، گفت: اولین همایش تبیین حساب 100 امام را در مشگین‌شهر در حال مزین به «جهش تولید با مشارکت مردم» برگزار می‌کنیم و امیدواریم در سایر شهرستان‌ها نیز نظیر این همایش برای تبیین جایگاه و اهمیت حساب 100 امام برگزار شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در فروردین سال 58 امام راحل حساب 100 را بنیان نهاد که با گذشته 45 سال امروز به یک نهال برومند تبدیل شده و در گرامیداشت این ایام 21 تا 31 فروردین به نام دهه حساب 100 امام و سالگرد بنیاد مسکن نامگذاری شده است.

به گفته او، اصلی‌ترین هدف از تأسیس این حساب بهبود وضعیت معیشتی خانواده‌های محروم و نیازمند به ویژه تأمین سرپناه بوده تا آنها بتوانند از مسکنی آبرومند با همت خیران و کمک‌های مردمی بهره‌مند شوند.

کیخسروی افزود: در کنار ساخت مسکن محرومان، بنیاد مسکن فعالیت‌های خوبی را در حوزه عمران و آبادانی روستاها و بازسازی مناطق سیل‌زده و یا زلزله‌زده انجام داده و توانسته کارنامه درخشان از خود به یادگار بگذارد.

او در ادامه تصریح کرد: در سال‌های اخیر تکلیف ساخت مسکن برای ساکنان شهرهای زیر 100 هزار نفر نیز در قالب نهضت ملی مسکن به این نهاد انقلابی واگذار شده تا زمینه برای مسکن دار کردن افراد فاقد سرپناه فراهم آید.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل سهمیه چهار هزار واحدی ساخت و مقاوم‌سازی مسکن استان را در سال گذشته یادآور شد و گفت: امسال این سهمیه به هفت هزار و 500 واحد افزایش یافته تا ما بتوانیم کارنامه‌ای شایسته در بحث مقاوم‌سازی مسکن روستایی داشته باشیم.

کیخسروی بیان کرد: 240 پروژه سال گذشته به همت بنیاد مسکن و با اعتباری بالغ بر 385 میلیارد تومان اجرایی شد که عمده آنها مربوط به عمران و آبادانی ساکنان روستایی بوده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.