تعریف پنج برنامه راهبردی در زمینه امنیت غذایی

معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) گفت: امسال پنج برنامه راهبردی در زمینه امنیت غذایی تعریف شده است.

حسین جعفری در آیین معارفه رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه چالش‌های کشاورزی براساس سند امنیت غذایی احصا شده است، گفت: در این زمینه ۲۲ چالش تخصصی در حوزه بهره‌وری آب، منابع طبیعی، دام، طیور و آبزیان مشخص شده است که حل این چالش‌ها به عنوان محور طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی در امسال به شمار می‌رود.

وی افزود: مهمترین راهبرد‌های پژوهش و فناوری سازمان تات، توسعه برنامه‌محوری در پژوهش با تدوین و اجرای برنامه‌های عملیاتی است به نحوی که تمام طرح‌های مصوب باید برای حل یکی از چالش‌های تخصصی در مسیر تحقق اهداف سند امنیت غذایی تعریف شود.

معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) اظهار کرد: همچنین دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی و ارتقای بهره‌وری به عنوان دو راهبرد اصلی سازمان تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی در سال‌جاری به شمار می‌رود.

جعفری افزود: اقداماتی مانند توسعه نفوذ دانش در عرصه‌های تولیدی با حضور پژوهشگران، توجه به تحقیقات خصوصی، احصا مشکلات کشت و صنعت‌ها، مجتمع‌های تولیدی و تلاش برای حل آنها از مهمترین اقدام‌های پیش‌بینی شده برای تحقق شعار سال است.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: امسال تعداد پنج برنامه راهبردی برای تحقق برنامه‌های سازمان تات در زمینه امنیت غذایی تعریف شده است.

جعفری با تاکید براینکه همه طرح‌های تحقیقاتی باید در قالب طرح‌های کلان یا برنامه‌های عملیاتی تدوین و مصوب شود گفت: برای اجرای این برنامه‌های راهبردی تعداد ۹۵ برنامه عملیاتی پژوهش و فناوری و ۲۲ طرح کلان در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تعریف شده است.
منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار