فراوانی کالا‌های اساسی در اصفهان

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: هیچ مشکلی در فراوانی کالا نداریم و آرامش خرید مردم در استان مستمراً ادامه خواهد داشت.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان  در حاشیه  دومین جلسه تنظیم بازار استان  گفت: در این جلسه در خصوص هوشمندسازی فرایند‌های تنظیم بازار گفتگو شد که برخی از سامانه‌های مورد نیاز در استان مستقر هستند و در برخی حوزه‌ها نیز نیازمند استقرار سامانه‌ها هستیم که بتوانیم به صورت هوشمند فرایند‌ها را کنترل کنیم.

 امید شریفی افزود: رصد بازار، فراوانی کالا‌های اساسی و اقلام مورد نیاز مردم نکته محوری و کلیدی است که در تمامی جلسات تنظیم بازار بر آن تأکید می‌شود.


او ادامه داد: در حوزه کالا‌های اساسی، دستگاه‌های نظارتی در هر نشست تنظیم بازار استان از وضعیت روند قیمت و فراوانی کالا‌ها از جمله برنج، گوشت، مرغ و در حوزه سخت‌افزاری مانند اقلام ساختمانی گزارش‌های میدانی و بروزی را ارائه می‌کنند.


شریفی خاطرنشان کرد: در این جلسه مبحث اقلام دارویی مورد نیاز مردم مطرح شد و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز گزارشی را در این خصوص ارائه کرد و بر مبنای این گزارش تصمیماتی اتخاذ شد.


مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: در ایام پایانی سال که مقارن با ماه مبارک رمضان نیز بود قریب به دو هزار تن برنج، ۵۰۰ تن گوشت منجمد و قریب به یکهزار تن مرغ در استان توزیع شد.


او افزود: امسال نیز قریب به سه هزار و ۵۰۰ تن شکر در استان توزیع شده است و به همین میزان نیز شکر در ایام پایانی سال در استان توزیع شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان بیان کرد: در حوزه تولید، ذخایر استراتژیک، آرد و نان و ذخیره اقلام اساسی نیز مشکلی نداریم و در این حوزه مردم با چالش مواجه نخواهند شد. 


او متذکر شد: در مورد فراوانی اقلام اساسی از جمله گوشت قرمز، مرغ، شکر و روغن مشکلی نداریم، در مورد گوشت قرمز افزایش قیمت‌ها منجر به ناراحتی مردم شده است که در صدد هستیم با تدابیر خاص، مشکلات را کاهش دهیم.


شریفی خاطرنشان کرد: ۸۰۰ تن گوشت قرمز از طریق مباشرین و بخش خصوصی علاوه بر تأمین و تولید داخلی به بازار عرضه کردیم تا بتوانیم قیمت‌ها را تا حد امکان کنترل کنیم و این روند نیز در سال‌جاری ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.