ممنوعیت چرای زودهنگام دام در عرصه‌های منابع طبیعی بوئین میاندشت

رئیس اداره منابع طبیعی بوئین میاندشت گفت: چرای زودهنگام دام در عرصه‌های منابع طبیعی، این شهرستان ممنوع است.

رئیس اداره منابع طبیعی بوئین میاندشت گفت:شهرستان بوئین میاندشت ۷۰ هزار هکتار اراضی ملی دارد که ۱۰ هزار تن علوفه خشک تولید می‌کند و نیاز علوفه دام فراهم می‌شود.

رضا علی روستایی افزود: یگان‌های حفاظت منابع طبیعی شهرستان بوئین میاندشت با تمام توان با چرای زود هنگام دام در عرصه‌های این منطقه برخورد می‌کنند.


او گفت: فصل تعلیف دام در پروانه همه دامداران ذکر شده است و با چرای زودرس و خارج از فصل برخورد می‌شود که انتظار داریم دامداران قانون را رعایت کنند تا با مشکل مواجه نشوند.


روستایی تصریح کرد: چرای زودرس و قبل از موعد به دلیل بارندگی‌های بهاره و وجود رطوبت قابل توجه در خاک موجب سفت و فشرده شدن خاک به واسطه لگدکوب شدن آن توسط دام می‌شود و بیشترین خسارت و صدمات را به پوشش گیاهی و خاک مرتع وارد می‌کند.


او افزود: تعداد ۲۲۰۰ بهره برداری باتعداد ۵۱۰۰۰ واحد دامی به مدت ۴ ماه از عرصه‌های ملی ومرتعی این شهرستان استفاده می‌کنند.


رئیس منابع طبیعی بوئین میاندشت گفت: چرای زودرس علاوه بر نابودی پوشش گیاهی با کاهش ظرفیت نفوذ آب در خاک و افزایش جریان‌های سطحی منجر به وقوع سیلاب‌های فصلی می‌شود.


او تصریح کرد: چرای زودرس در این شهرستان به کلی ممنوع است و در صورت مشاهده دام در مرتع پیش از موعد مقرر و بیش از ظرفیت مرتع و رعایت نکردن فصل چرا با متخلفان برابر مقررات برخورد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.