تحلیلگر سیاسی آمریکا: مصونیت اسرائیل از مجازات تمام شد

یک تحلیلگر و روزنامه‌نگار می‌گوید پاسخ قاطعانه ایران به اسرائیل «بازی را به طور کلی تغییر داد» و مصونیت این رژیم از مجازات را به پایان رساند.

جیم کاوانا، تحلیلگر و روزنامه‌نگار مستقل در خصوص پاسخ قاطع ایران به رژیم صهیونیستی در عملیات «وعده صادق» گفت: «این اقدامی بود که بازی را به طور کلی تغییر داد. اکنون این یک بازی جدید است؛ زیرا ایران نشان داد که اسرائیل برای دفاع از خود به آمریکا وابسته است». 

به گزارش اسپوتنیک، این تحلیلگر در ادامه گفت که ایران در این حمله خود را به اهداف نظامی خاصی محدود کرده بود و با این حال رژیم صهیونیستی همچنان از کمک‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه و اردن استفاده کرد. به گفته او «آنچه ایران نشان داد این بود که علیه اسرائیل اقدام خواهد کرد و می‌تواند این کار را به صورت موثر و هوشمندی انجام دهد. ایران نشان داد که اسرائیل امن نیست». 

این کارشناس به نقش ایران در تغییر ژئوپلیتیک منطقه اشاره کرد و گفت: «ایران می‌گوید اگر اسرائیل حمله کند، پاسخ خواهد داد. آنها قرار نیست بنشینند و نگاه کنند. اسرائیل مثل یک کودک نازپرورده است. آنها با مصونیت از مجازات به سوریه حمله می‌کنند. دهه‌هاست که بدون مجازات به کشور‌های اطرافشان حمله می‌کنند. این تمام شد و به همین دلیل است که می‌گویم این یک تغییر است. آنها نمی‌توانند بدون مجازات به ایران حمله کنند». 

پیش از این نیز کارشناسان متعددی عنوان کرده بودند که حمله ایران به اسرائیل صفحه جدیدی از معادلات جهانی را باز کرده است. در همین راستا، وب سایت فرانسوی مدیاپارت درخصوص پاسخ تنبیهی ایران نوشت: حمله (پاسخ تنبیهی) ایران به اسرائیل انتقام حساب شده‌ای بود که تهران برای جلوگیری از آتش گرفتن منطقه، آن را انجام داد. اما این رویداد تاریخی به یک نقطه عطف نیز رسید و جنگ در سایه به یک جنگ آشکار تبدیل شد.

عبدالباری عطوان تحلیلگر جهان عرب نیز پیش‌تر گفته بود که عملیات بی سابقه ایران در عمق سرزمین‌های اشغالی نشان داد که رهبری ایران به حرف خود عمل و بدون تردید با دشمن مقابله می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۹:۲۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
نتانياهو در پيشبرد تاكتيك تيز و برنده ايران هراسي هميشگي اش عليرغم اينهمه كشتار جنايت و فشار هاي بين المللي توانست ايران را وادار به پاسخ مستقيم نمايد. او اكنون بعد از دريافت سيلي سخت محكم و پيش بيني شده ايران با حمايت غرب محمود عباس و كشور هاي عربي غزه را كنار زده و با توسل به رسانه هاي غربي عربي طبق سناريوي هميشگي ايران را بعنوان تهديدي اصلي علم كرده و مدعي نجات غرب از دست ايران شود. حال جالب است كه بعد از اينهمه كشتار جنايت در غزه كشور هاي مقتدر و نفتي عربي نتنها روابط شان با اسرائيل را قطع نكرده اند بلكه اشكارا همسو با غرب به حمايت از اسرائيل ادامه ميدهند. اگر عرب ها چين روسيه به جنبش فلسطين بهايي نميدهند چرا ايران بايد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
درود بر ایران جسور وقوی
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۰:۱۱ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ولی شما امریکاییها عاجز و ناتوان تشریف دارید که به نتانیاهو بگوید بالای چشمت ابروست نمونه بارز ان هم کلینتون بود که با موفقیت کامل قضایای را پیش می برد حتی اصلاح طلبان امروز که ان زمان منتقد هاشمی بودن وی را شماتت می کردن که شما جهان عرب را از دست دادید و انان با اسراییل تمام کردن که ناگهان تیر غیب الهی از استین یک یهودی افراطی درامد وتمام ارزوهای طلایی کلینتون را به باد فنا داد
Germany
ناشناس
۱۹:۵۶ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
حمايت مطلق غرب از اسرائيل در استفاده از ان در جهت سركوب و خفه كردن هر گونه مخالفين نظامي تسليحاتي اش است. غرب همان سياست سركوب تضعيف روسيه را غير مستقيم به بهانه و توسط اوكراين پيش ميبرد و اكنون اسرائيل نقش اوكراين را بازي ميكند. سناريوي جديد و نو غرب در پيشبرد تكحكيم سلطه اش بر جنبش ها و كشور هاي مخالف اش. غرب هنرمندانه جهت فريب افكار عمومي مدعي تنش زدايي ولي در عمل حمايت گسترده تسليحاتي اطلاعاتي و رسانه اي از جنايات و حملات اوكراين و اسرائيل. روسيه قدرت اتمي است و غرب با ان جرات درگيري مستقيم ندارد ولي ايران فاقد قدرت اتمي است ولي هر گونه تخلل در امركشتيراني در خليج فارس به هر دليلي نه تنها غرب و امريكا رابه لرزه مياندازد بلكه منجر به سعود سرسام اور بهاي نفت خواهد شد.
آخرین اخبار