آغاز کشت چغندر قند بهاره در مرودشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: کشت چغندر بهاره در این شهرستان آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.

منصور امیریان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت اظهار کرد: کشت چغندر بهاره از اوایل فروردین ماه آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد و برداشت آن نیز در اواخر مهر ماه انجام می‌گیرد.

او افزود: سطح ابلاغی کشت چغندرقند بهاره در شهرستان ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار است که کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان با همراهی و کمک کارشناسان کارخانه قند مرودشت در تلاش جهت تحقق کشت سطح ابلاغی هستند. 

امیریان گفت: عرضه نهاده ها، خدمات مکانیزه، پرداخت مساعدت به چغندرکاران، بازدید کارشناسان و خرید تضمینی از اقدامات حمایتی دولت به منظور توسعه کشت این محصول استراتژیک است و همچنین وجود صنایع تبدیلی مناسب در شهرستان و ادوات کاشت تا برداشت مکانیزه از جمله موارد توسعه کشت این محصول در شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت تصریح کرد: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم چغندر قند بهاره با عیار ۱۶ درصد در سال زراعی جاری ۳۹ هزار و ۳۰۰ ریال اعلام شده است.

امیریان بیان کرد: کاشت چغندرقند در تناوب با سایر محصولات شتوی، کنترل علف‌های هرز و اثرات به زراعی را به دنبال دارد و مقاومت در استرس‌های آبی و امکان تغییر و افزایش دور آبیاری در زمان کم آبی از دیگر مزایای کشت این محصول است.

این مقام مسئول افزود: متوسط برداشت محصول در این شهرستان ۷۰ تن در هکتار است که بیش از ۸۵ درصد مزارع کشت شده با روش‌های نوین آبیاری می‌شوند که در افزایش عملکرد تاثیر بسزایی دارد.

برچسب ها: کشت چغندر ، چغندر قند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۳:۳۶ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
قنده مرودشت حرومتون
آخرین اخبار