تمرکز بر پیشگیری، ضرورت امروز جامعه در حوزه اعتیاد است

رییس کارگروه علمی و عملیاتی نظام برنامه کنترل و کاهش اعتیاد شورای اجتماعی کشور گفت: تمرکز بر پیشگیری از اعتیاد به ویژه با محوریت نوجوانان و بانوان و به مشارکت طلبیدن مردم در این حوزه ضروری است.

ابوالحسن صفرپور روز دوشنبه در حاشیه بازدید از خانه سبز شهرداری مشهد (محل نگهداری متکدیان و کارتن خوابها) گفت: نقش‌آفرینی افراد صاحب دانش در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، بسیار حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: طرح «مهرورزی» از طرح‌های خوب در حوزه پیشگیری از اعتیاد است که شهرداری مشهد به خوبی آن را اجرا کرده است.

صفرپور ادامه داد: این طرح، دارای رویکرد اجتماعی است و از این طریق به دنبال تربیت مربی در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، به خصوص اعتیاد هستیم.

رییس کارگروه علمی و عملیاتی نظام برنامه کنترل و کاهش اعتیاد شورای اجتماعی کشور گفت: استقبال شهروندان از این طرح نشان می‌دهد که بدنه مردمی، تشنه کمک و نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی است و به دنبال این هستند که محله و شهر خود را از این آسیب‌ها پاک کنند.

صفرپور افزود: نقطه قوت طرح مهرورزی، ساماندهی و بهره‌گیری از ظرفیت افراد آموزش‌دیده در محلات و مساجد و مدارس است که باید با قوت ادامه یابد.

ظرفیت پذیرش گرمخانه شهرداری مشهد (خانه سبز) برای هر شب حدود ۲۰۰ نفر است و در این گرمخانه خدماتی از قبیل صرف غذا و خدمات بهداشتی ارائه می‌شود.

حدود ۹ هزار معتاد متجاهر کارتن خواب در مشهد وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.