بایدن و سران کنگره درباره تحولات خاورمیانه گفتگو کردند

رئیس جمهور آمریکا در تماسی تلفنی با سران کنگره این کشور درباره تحولات خاورمیانه گفتگو کرد.

به گزارش سی. ان. ان، بایدن در تماس با چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات سنا، میچ مک‌کانل رهبر اقلیت جمهوریخواه سنا، مایک جانسون رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان و حکیم جفریز رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان درباره تصویب کمک مالی بیشتر به اسرائیل در بحبوحه حملات بی‌سابقه ایران به رژیم صهیونیستی گفتگو کرد.

شومر پس از این گفتگو‌ها اعلام کرد که سران کنگره و بایدن در مورد اقدام فوری برای ارسال کمک به اسرائیل و اوکراین «اجماع» داشتند.

دو ماه است که یک بسته تکمیلی ۹۵ میلیارد دلاری کمک به اوکراین، اسرائیل و سایر متحدان آمریکا در کنگره مورد بحث قرار دارد و هنوز به تصویب نرسیده است.

جانسون به شبکه فاکس نیوز گفت: او و جمهوریخواهان «ضرورت ایستادن در کنار اسرائیل را می‌دانند» و او این هفته برای پیشبرد کمک‌ها تلاش خواهد کرد. جزئیات این بسته در حال حاضر در حال تنظیم است. ما در حال بررسی گزینه‌ها و همه مسائل تکمیلی هستیم.

آمریکا در ماه جاری به رغم ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان ساکن غزه، به گفته رسانه‌های این کشور، مخفیانه میلیارد‌ها دلار کمک نظامی جدید به اسرائیل اختصاص داد.

به گفته مقامات آگاه پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا، بسته‌های تسلیحاتی جدید شامل بیش از یک هزار و ۸۰۰ بمب ۲ هزار پوندی موسوم به ام کی ۸۲ و ۵۰۰ بمب ۵۰۰ پوندی است.

گفت‌وگوی بایدن و سران کنگره و تلاش جانسون برای تصویب کمک به اسرائیل در حالی است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب در پاسخ به حمله این رژیم به کنسولگری تهران در دمشق، ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی شلیک کرد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
بایدن و سران کنگره درباره تحولات خاورمیانه گفتگو کردند
ببینید مردم ، ببینید جهانیان یک مشت پیر و پاتال که عمرشون رو کردند و لب گورند شدند تصمیم گیرنده و این همه آدم اعم از پیرو جوان و بچه را خیلی راحت مثل آب خوردن به فنا میدهند و اجازه زندگی بهشان نمی دهند آیا این درست است ؟ آیا به شعور آدم برنمیخورد ؟ دیگر قضاوت با خودتان ...
آخرین اخبار