۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به عشایر غرب خراسان پرداخت شد

رییس اداره امور عشایر سبزوار گفت: حدود ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات در سال گذشته به عشایر شهرستان های غرب خراسان رضوی تعلق گرفت.

حمید کیانی مهر گفت: ۳۰ میلیارد ریال از این مبلغ مربوط به تسهیلات اشتغالزایی و ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در قالب تسهیلات پرواربندی دام به عشایر پرداخت شده است.

رییس اداره امور عشایر سبزوار ادامه داد: تسهیلات اشتغالزایی برای اجرای ۲۰ طرح عشایری در شهرستان های غرب خراسان رضوی پرداخت و هزینه شده است.

کیانی مهر در خصوص تسهیلات ماده ۵۲ برای پرواربندی دام عشایر نیز گفت: سال گذشته ۲۱ نفر از دامداران عشایر منطقه متقاضی دریافت این تسهیلات بودند که پس از معرفی به بانک، ۲۰ نفر آنان موفق به جذب این تسهیلات شدند.

وی با اشاره به رشد ۸۲ درصدی در دریافت تسهیلات پرواربندی دام عشایر در سال گذشته افزود: این در شرایطی است که در سال ۱۴۰۱ تنها ۱۱ نفر از عشایر منطقه موفق به دریافت این تسهیلات شده بودند.

رییس اداره امور عشایر سبزوار اظهار داشت: علاوه بر تسهیلات مزبور، در قالب طرح تحویل ۶ ماهه جو به عشایر نیز در ۲ مرحله ۶۱ نفر از عشایر غرب استان ۴۳۱ تن جو دریافت کردند که در مجموع برای آنان ۴۴ میلیارد و ۳۶۲ میلیون ریال ضمانت سپاری شد.

شهرستان های سبزوار، خوشاب، جوین و داورزن در غرب خراسان رضوی ۶۲۰ خانوار عشایری دارند که ۷۰ درصد آنان، معادل ۴۳۰ خانوار، در بخش روداب سبزوار و مابقی در دیگر شهرستانها سکونت دارند.

عشایر این شهرستانها حدود ۷۰ هزار راس دام سبک و سه هزار و ۵۰۰ نفر شتر در اختیار دارند.

عشایر غرب خراسان رضوی سالانه حدود هزار تن گوشت قرمز منطقه را تولید می کنند.

برچسب ها: تسهیلات ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.