پیش‌بینی تولید ۱۲۰ هزار نهال در نهالستان موقت بهار

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهار از پیش‌بینی تولید ۱۲۰ هزار نهال در نهالستان موقت منابع طبیعی این شهرستان در امسال خبر داد.

مهدی محمدی گفت: در رابطه با طرح مردمی «کاشت یک میلیارد درخت»، سهمیه هر یک از شهرستان‌ها تولید ۲۰۰ هزار نهال بوده که تاکنون کاشت ۶۰ هزار نهال شامل ۴۰ هزار قلمه صنوبر و سنجد و ۲۰ هزار بذر پاشی برای نهال زبان گنجشک در نهالستان موقت منابع طبیعی شهرستان انجام شده است.

او با بیان اینکه برای تحقق سهمیه تولید و کاشت ۲۰۰ هزار نهال شهرستان در رابطه با طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال علاوه بر ظرفیت نهالستان موقت منابع طبیعی از ظرفیت کشاورزان و برخی از شرکت‌ها نیز استفاده شده است، گفت: در این رابطه منابع طبیعی براساس تعهد بذر و نهاده لازم را در اختیار کشاورزان گذاشته و نظارت لازم در تولید و کاشت این نهال‌ها را دارد و آموزش لازم را نیز به آنها ارائه می‌دهد تا تولید نهال داشته باشند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهار گفت: به منظور مدیریت مصرف و استفاده از منابع آبی و کنترل بهتر علف‌های هرز، تولید این نهال با استفاده از کشت زیرپلاستیک و آبیاری قطره‌ای در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.