تولید یک میلیون اصله نهال استان همدان در نهالستان ملایر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر از تولید یک میلیون اصله نهال در نهالستان‌های این شهرستان خبر داد.

جواد زنگنه گفت: به منظور آغاز طرح سراسری کاشت یک میلیارد درخت، این طرح همزمان در مجموعه بام ملایر و جاده سلامت با کاشت نهال آغاز شد.

او با بیان اینکه از امسال تا ۱۴۰۵ به مدت چهار سال یک میلیارد درخت طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب باید در سراسر کشور کاشته شود، گفت: کارگروه‌های ویژه در این زمینه در استان همدان و شهرستان ملایر تشکیل شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر گفت: سهمیه استان همدان کاشت سالانه سه میلیون اصله نهال است که در مدت چهار باید ۱۲ میلیون اصله نهال در این استان کاشته شود.

زنگنه گفت: از این میزان سالانه تولید یک میلیون اصله نهال و در مجموع تا سال ۱۴۰۵ چهار میلیون اصله نهال در نهالستان قدس ملایر تولید و در سراسر استان توزیع شود.

او گفت: سهم شهرستان ملایر نیز در اجرای طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت، سالانه ۲۰۰ هزار اصله نهال است که با احتساب سهمیه نهالستان قدس، به یک میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نهال می‌رسد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر گفت: تولید و توزیع سالانه یک میلیون اصله نهال در نهالستان قدس، سطح چهار هزار هکتار از اراضی را پوشش می‌دهد.

زنگنه مکان‌محور بودن را از نقاط مثبت طرح سراسری کاشت یک میلیارد درخت عنوان و گفت: این طرح در قالب جنگل‌کاری و فضای سبز اجرا می‌شود.

او گفت: افراد متقاضی، ارگان‌ها، نهاد‌ها و شرکت‌ها می‌توانند محل مورد نظر خود را برای کاشت درخت به ما اعلام کنند، ما بررسی‌های لازم را انجام و طرح را تهیه می‌کنیم و نظارت‌های لازم را انجام می‌دهیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر با تاکید بر اینکه مشکلی برای تامین نهال مورد نیاز طی جهار سال اجرای این طرح سراسری نداریم، گفت: این طرح ملی یک طرح مردمی است.

زنگنه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰ هزار اصله نهال در سطح ۱۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان و ۲۰۰ هکتار بذرکاری با مشارکت شهرداری و سایر نهاد‌ها کاشته شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.