افزایش ابر و بارش باران پدیده غالب جوی برای کرمان

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان گفت: از امروز تا یکشنبه افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق و بارش باران در سطح استان پیش بینی می‌شود.

امین دریافربا اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تاکمی ابریست، گفت: از امروز تا روز یکشنبه در مناطقی از جنوب، شمال، غرب و جنوب غربی استان ناپایداری‌های جوی را در استان به صورت افزایش ابر، بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق، وزش تندباد‌های لحظه‌ای رگبار پراکنده باران ودر مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

 وی افزود: با توجه به نوع بارش‌های این فصل آبگرفتگی معابر به صورت نقطه‌ای، جاری شدن روان آب‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نیست لذا از تردد در حاشیه رودخانه‌ها خودداری شود.

دریافر بیان داشت: همچنین برای روز‌های پنج شنبه و جمعه وزش باد شدید در مناطق شمال غربی، شمال و شرق داریم که این پدیده باعث کاهش کیفیت هوا و خیزش گرد وخاک می‌شود.

 کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: عمده بارش هابرای امروز پنج شنبه است و مجددا از روز دوشنبه هفته آینده تا پاین هفته نیز سامانه بارشی در سطح استان داریم.

دریافر افزود:کهنوج و منوجان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۸ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله زار با دمای ۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.

وی حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۱۱ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۶ درجه سانتیگراد می‌رسد.

برچسب ها: هواشناسی ، پیش بینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار