وقوع ناپایداری‌های جوی در کرمان

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان گفت: برای امروز و فردا ناپایداری‌های جوی را به صورت افزایش ابر و بارش باران در سطح استان داریم.

مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تاکمی ابریست، گفت: برای امروز و فردا ناپایداری‌های جوی را در استان به صورت افزایش ابر، بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق، وزش تندباد‌های لحظه‌ای رگبار پراکنده باران در مناطق شمالی و نیمه غربی پیش بینی می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه عمده بارش‌ها برای فردا علاوه بر نیمه شمالی و غربی در مرکز و جنوب غربی هم هست، افزود:با توجه به نوع بارش‌های این فصل آبگرفتگی معابر به صورت نقطه‌ای، جاری شدن روان آب‌ها دور از انتظار نیست.


سلاجقه بیان داشت:همچنین طی این مدت وزش باد شدید در مناطق شمال غربی و جنوب شرقی داریم که این پدیده باعث کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود و عمده شهر‌های زهکلوت. ریگان، فهرج، زرند، راور و کوهبنان که درگیر این پدیده هستند لذا قبل ازتردد در این محور‌ها از وضعیت جاده‌ها مطلع شوند.


وی افزود:همچنین کشاورزان از پاشیدن محصول و سم پاشی خودداری کنند و گلخانه داران از استحکام پوشش گلخانه مطمئن شوند.


 کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: برای روز‌های پایانی هفته نیز بارش باران را در سطح استان شاهد هستیم.


سلاجقه افزود:شهداد در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۸ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله زار با دمای ۶ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.
 
وی حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۱۴ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۸ درجه سانتیگراد می‌رسد.


وی افزود:خطر سرمازدگی برای محصولات کشاورزی وباعی طی این مدت وجود ندارد.

سلاجقه گفت:صبح امروز شهداد با دمای ۲۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین شهر کشور بود.

 

برچسب ها: هواشناسی ، پیش بینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار