معاون سیاسی استاندار بوشهر مطرح کرد

برگزاری روز ملی خلیج فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بوشهر

معاون سیاسی استاندار خبر داد، همزمان با روز ملی خلیج فارس در اردیبهشت امسال، نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی خلیج فارس و همچنین نشست‌های علمی و تخصصی در استان برگزار خواهد شد.

اکبر پورات در نشست برنامه ریزی و هماهنگی بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در استان بوشهر اظهار داشت: دهم اردیبهشت در تاریخ ایران روز مهمی است که یادآور از خودگذشتگی‌های ملت سرافراز ایران و فرار اشغال‌گران متجاوز پرتغالی بعد از ۱۱۷ سال سلطه جابرانه بر سواحل جنوبی کشور است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: در برگزاری روز ملی خلیج فارس از امروز با همکاری همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، کار خود را در استان بوشهر آغاز خواهیم کرد و امیدواریم با همکاری و حمایت همه و با مشارکت ویژه مردم بتوانیم وظیفه خود را در این زمینه و در این موقعیت حساس به خوبی ایفا کنیم.

وی افزود: در این روز نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی خلیج فارس و همچنین نشست‌های علمی و تخصصی در استان برگزار خواهد شد.

پورات عنوان کرد: دبیرخانه روز ملی خلیج فارس باید هر سال برای این روز مهم موضوعی مطرح و همایش و برنامه‌ها را بر این اساس طراحی و تدوین کند که این برنامه ریزی امسال به صورت ویژه دیده شده و تمامی دستگاه‌های اجرایی مربوطه با این رویداد باید حمایت و هماهنگی لازم با این دبیرخانه داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: استان بوشهر با دارا بودن بیشترین مرز آبی با خلیج فارس ضرورت دارد برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم، برای برگزاری برنامه‌های متنوع و باشکوه روز ملی خلیج فارس داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: همایش پژوهشی در عرصه تاریخچه خلیج فارس، رویداد ملی شاعرانه خلیج فارس، برگزاری میراث خوانی ۵ قرن مقاومت خلیج فارس، جشنواره موسیقی خلیج فارس، برگزاری رویداد‌های ورزشی و شنای آب‌های آزاد از جمله برنامه‌های مد نظر در روز ملی خلیج فارس در استان خواهد بود.

پورات بر ضرورت مشارکت هرچه بیشتر دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در اجرای برنامه‌های روز ملی خلیج فارس تاکید کرد و افزود: ظرفیت‌های خوبی در استان وجود دارد که باید با هم افزایی و پشتیبانی بیشتر از هم برای ماندگاری هرچه بیشتر روز ملی خلیج فارس بهره برد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.