فرانسه: برنامه‌ای برای تحریم اسراییل هنوز روی میز نیست

وزیر خارجه فرانسه با تعدیل گفته‌های گذشته خود، از نبود برنامه فوری برای تحریم تل آویو خبر داد.

توحش رژیم صهیونیستی در غزه به حدی در نوع خود بی بدیل است که حتی شرکای نزدیک این رژیم نیز برای راضی کردن افکار عمومی مجبور به انتقاد‌های سطحی از ماجرا شده اند. درخواست برای تحریم اسراییل یکی از موضوعاتی است که به طور جدی اکنون در مجامع غربی مطرح است. 

به گزارش الجزیره، فرانسه امروز (چهارشنبه) اظهارات تند گذشته مبنی اعمال تحریم علیه اسراییل برای تسهیل ورود کمک‌ها به غزه را تعدیل کرد. 

بر این اساس، وزارت خارجه فرانسه در این باره اعلام کرد هم اکنون هیچ برنامه فوری جهت اعمال تحریم علیه اسراییل به منظور تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه بر روی میز نیست. 

استفن سجورن، وزیر خارجه فرانسه در این باره گفت: هم اکنون برنامه‌ای برای تحریم عمومی اسراییل نداریم. با این حال، پاریس به تازگی اقدام به تحریم برخی از شهرک نشینان افراطی اسراییلی در کرانه باختری به دلیل تضعیف صلح در این منطقه کرده است و به این کار نیز ادامه خواهد داد. 

گرچه پاریس از گزینه تحریم رژیم صهیونیستی برای کمک به فلسطینیان خبر داده است، اما پاریس تاکنون هیچ گام عملی برای اعمال فشار بر تل آویو به منظور توقف نسل کشی در غزه انجام نداده است. 

مقامات ارشد فرانسه از جمله امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور و نیز وزیر خارجه فرانسه از هفتم اکتبر تاکنون بار‌ها به سرزمین‌های اشغالی حمله و حمایت خود را از عملیات نسل کشی فلسطینیان اعلام کرده اند.

برچسب ها: جنگ غزه ، فلسطین ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار