آمریکا: اسرائیل تاریخ حمله به رفح را به ما اطلاع نداده است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد اسرائیل واشنگتن را در جریان تاریخ حمله به رفح قرار نداده است.

آمریکا گرچه به ظاهر به رژیم صهیونیستی درباره حمله به رفح، جنوبی‌ترین منطقه نوار غزه که اکنون شاهد تراکم یک میلیون و ۵۰۰ هزار پناهجوی فلسطینی است، هشدار داده است، اما در عمل، واشنگتن با ارسال تسلیحات به تل آویو، این رژیم را برای نسل کشی بیشتر فلسطینیان تجهیز کرده است.

به گزارش الجزیره، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) اعلام کرد: ایالات متحده هنوز در جریان تاریخ عملیات نظامی اسرائیل در رفح قرار نگرفته است. 

این سخنان میلر پس از آن مطرح می‌شود که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد زمان حمله به رفح اکنون مشخص شده است. 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست روزانه با خبرنگاران درباره جنگ غزه گفت: واشنگتن خواهان حمله همه جانبه زمینی به رفح که اکنون میزبان جمعیت زیادی از پناهندگان فلسطینی است، در هیچ زمانی نیست. 

وی خاطرنشان کرد: ما این مسئله را به طرف اسرائیلی روشن ساخته ایم که حمله همه جانبه نظامی به رفح می‌تواند تاثیر شدید مخرب بر غیرنظامیان فلسطینی داشته باشد و در نهایت امنیت اسرائیل را به مخاطره بیاندازد. 

با این حال، این مقام آمریکایی از ارائه جزئیات پیرامون اقدامات واشنگتن برای جلوگیری از وقوع این حمله و یا تبعاتی که اسرائیل به دلیل حمله به رفح با آن روبه رو خواهد شد، اجتناب کرد.

برچسب ها: جنگ غزه ، فلسطین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار