دیدار لاپید و بلینکن درباره آزادی اسرای صهیونیست

رهبر مخالفان نتانیاهو و وزیر خارجه آمریکا درباره جنگ غزه و آزادی اسرای صهیونیست گفتگو کردند.

 

رژیم صهیونیستی پیش از حملات هفتم اکتبر حماس و آغاز جنگ غزه نیز به دلیل اختلافات شدید میان احزاب سیاسی، دچار شکاف گسترده‌ای در جامعه صهیونیست‌ها بود. با این حال، ناتوانی نتانیاهو در مدیریت جنگ به ویژه باقی ماندن اسرای صهیونیست در غزه که شماری از آنها طی عملیات نظامی خود اسراییل جان خود را از دست دادند، خشم عمومی را برانگیخته است؛ موضوعی که دستاویز احزاب سیاسی مخالف نتانیاهو شده است. 

به گزارش الجزیره، یائیر لاپید، رهبر مخالفان نتانیاهو و نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) در واشنگتن دی سی با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا دیدار و گفتگو کرد. 

محور اصلی گفتگو‌های دو طرف در این دیدار، تبادل اسرا میان حماس و اسراییل بود. طرفین در رایزنی‌های خود بر ضرورت یافتن راهکاری برای پایان جنگ غزه و نیز آزادی اسرا صهیونیست تاکید کردند. 

لاپید پس از این دیدار و در گفتگو با خبرنگاران گفت: توافق برای تبادل اسرا گرچه دشوار، اما امکان پذیر است. اسراییل همچنین از بحران بشردوستانه در غزه نگران بوده و به دنبال کاهش آسیب‌ها به غیرنظامیان است. 

یائیر لاپید همچنین بار دیگر تاکید کرد علی رغم تمامی موارد اختلافی با نتانیاهو، از هر گونه توافقی که منجر به آزادی اسرای ما از بند حماس شود حمایت می‌کند.

برچسب ها: جنگ غزه ، فلسطین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار