احتمال حضور ۱۰۰ کشور در کنفرانس صلح اوکراین

به نوشته بلومبرگ، انتظار می‌رود که هیئت‌هایی از ۸۰ تا ۱۰۰ کشور در کنفرانس صلح اوکراین شرکت کنند. 

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد که سوئیس ممکن است در کنفرانس پیش رو "فرمول صلح" اوکراین را مطرح کند؛ کنفرانسی که روسیه با آن مخالف است.

هنوز مشخص نیست که نمایندگان چند کشور در چه قالبی در این رویداد شرکت خواهند کرد. 

به نوشته بلومبرگ، انتظار می‌رود که هیئت‌هایی از ۸۰ تا ۱۰۰ کشور در این کنفرانس شرکت کنند. این آژانس خاطرنشان می‌کند که در حال حاضر، هنوز مشخص نیست که آیا چین در این نشست شرکت خواهد کرد یا خیر.

پیر آلن الچینگر، سخنگوی وزارت خارجه سوئیس گفت: سوئیس در حال مذاکره با اوکراین در مورد گام‌های بعدی برای برگزاری کنفرانس صلح در سال ۲۰۲۴ است، کار اطلاعاتی با سایر کشور‌ها در حال انجام است.

جنگ اوکراین از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ آغاز شده و طی ۲ سال گذشته این روسیه بوده که دست بالا را در جبهه‌های نبرد داشته است. با این حال، کی یف با حمایت مقامات غربی به دنبال آن است که بدون مشارکت دادن روسیه کنفرانس‌های صلحی را برای پایان بخشیدن به این جنگ ترتیب دهد. 

پیشتر، گندا گاتیلوف، نماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در ژنو اعلام کرد گرچه روسیه مخالف با هر گونه مذاکره برای پایان بخشیدن به جنگ نیست، ما در گفتگو‌های سوئیس مشارکت نمی‌کنیم. متاسفانه سوئیس بی طرفی خود را در پی ایستادن در کنار یکی از طرف‌های منازعه از دست داده است. 

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز در گفتگو با روزنامه ایزوستیا گفت: یک نشست صلح پیشنهادی تا وقتی که اصول اساسی و اصلی شان شامل اجازه حضور روسیه در آن تغییر نکند، موفق نخواهد بود.

برچسب ها: جنگ اوکراین ، سوئیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار