آغاز نشاء مکانیزه شالیزار‌های گیلان

نخستین نشاء مکانیزه برنج شالیزار‌های گیلان امروز در رودسر انجام شد.

زهرا جعفری بالنگاه، کشاورز اهل روستای دعویسرای بخش مرکزی شهرستان رودسر امروز در یک هکتار از شالیزار‌های خود نشاء مکانیزه رقم هاشمی برنج گیلان را آغاز کرد.

صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در آیین آغاز رسمی نشاء مکانیزه برنج در شالیزار‌های استان که امروز با حضور استاندار گیلان برگزار شد، بر لزوم رعایت تقویم زراعی تأکید کرد و گفت: این زمین زراعی در خارج از شبکه آبیاری بوده و آب پشت سد هنوز رهاسازی نشده است. 

او همچنین به شرایط آب و هوایی و استفاده بهینه از بارش‌ها اشاره کرد و افزود: کشاورزان با استفاده از بارش‌ها شالیزار‌های خود را برای کشت برنج آماده کنند. 

صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان

اسدالله عباسی، استاندار گیلان هم درحاشیه این مراسم از اراضی کشاورزی در حال نشاء شهرستان رودسر به صورت مکانیزه بازدید و با شالیکاران به گفت‌وگو پرداخت.

او تشکیل قرارگاه جهادی مدیریت آب در فصل زراعی را یک اقدامی جهادی در این استان برشمرد و گفت: در حال حاضر میزان آب کمتر در حد نرمال پیش بینی شده است از این رو بر همین روال کار را پیش می‌بریم، اما در صورت نیاز و بروز نگرانی قرارگاه جهادی مدیریت آب همانند سال‌های گذشته تشکیل می‌شود.

آغاز نشاء مکانیزه شالیزار‌های گیلان

خطه گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور است که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه نخست کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

آیین آغاز رسمی نشاء مکانیزه شالیزار‌های گیلان

ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزء رقم‌های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزء رقم‌های پرمحصول است که در شالیزار‌های گیلان کشت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.